جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در جمع خبرنگاران از برگزاری ۸۱ نشست تقریبی و رونمایی از بیانیه گام دوم در حوزه بین الملل، در ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رئیس کارگروه تقریب ستاد دهه فجر، سه شنبه ۱۵ بهمن ماه، در جمع خبرنگاران گفت: نبی اکرم(ص) اولین فردی بودند که حکومت اسلامی را در جهان اسلام بر مبنای قرآن،وحی و سنت نبوی در مدینه تاسیس کردند؛ پیامبر(ص) بعد از تقابل با کفر گام هایی را در مکه مکرمه برداشتند و در گام بعدی حکومت اسلامی را در مدینه تاسیس کردند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: این آموزه پیامبر(ص) در دوران انقلاب اسلامی توسط امام خمینی (ره) تئوریزه شد و قانون اسلامی برای جمهوری اسلامی تبیین شد؛حضرت امام (ره) با حس اقتداری که به دلیل اتصال به قدرت الهی داشت، از هیچ واهمه نداشت.

وی تصریح کرد: امام (ره) راحل قدرتی در خود احساس می کرد که با آن قدرت می توانست نظام شاهنشاهی را سرنگون کند، امام (ره) با جملات تاریخ ساز خود در بهشت زهرا دو مفهوم اساسی را در انقلاب نشان داد.

رئیس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر با اشاره به این مطلب ادامه داد: یکی اینکه انقلاب ما متکی به قدرت الهی بود و در شخصیت امام خمینی(ره) تبلور پیدا کرده بود، آنجا که می‌فرمایند من دولت تعیین می‌کنم؛ کسی که متصل به قدرت الهی نباشد نمی‌تواند چنین جمله ای را بر زبان بیاورد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری تصریح کرد: امام (ره) توانست این احساس قدرت که به خاطر اتصال به مبدا قدرت الهی بود را به مردم منتقل کند تا با قدرت شاهنشاهی مقابله کنند؛ امام (ره) ملتی را به پا داشت تا احساس کنند می تواند یک نظام سر سپرده را سرنگون کنند، این حرکت امام در طول هزار و اندی سال در اسلام سابقه نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما در ۴۱ سال پیش موفق شدیم، صحنه جغرافیایی کشور خودمان را دگرگون کنیم و جمهوریت را به اسلامیت پیوند بزنیم، به لطف رهبری های داهیانه امام و رهبر معظم انقلاب است. 

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری ادامه داد: امروز ما توانسته ایم، مرزهای انقلاب اسلامی را به لبه قدس برسانیم، مرزهای دفاعی خود را در لبنان و یمن و...گسترش دهیم و انقلاب اسلامی‌و بیداری اسلامی را در کشورهای اسلامی سریان دهیم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: رسوخ انقلاب اسلامی آن چیزی است که باعث شده استکبار از آن بترسد و با جنگ نرم و سخت در تقابل کامل با ما باشد.


وی با اشاره به این مطلب افزود: امروز ایران اسلامی نه تنها در مرزهای خود به امنیت رسیده، بلکه در حفظ امنیت، استقلال و آزادی از مرزها عبور کرده است و این درحالی است که دشمنان ما هنوز در حال هویت بخشی به خود هستند، اتفاقی که افتاد این بود که بزرگانی چون سردار سلیمانی در بستر این انقلاب تربیت شدند و اقتدار الهی را از امام خمینی(ره)کسب کردند.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با بیان این مطلب اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی نشانه یک راه مستمر و مستدام است، سردار نمونه ای از مصادیق سرداران و جوانان شجاعی است که حاضرند برای حفظ این انقلاب از جان خود بگذرند؛ امیدواریم ما هم وارثان خوبی برای این بزرگ مردان تاریخ باشیم.
 
وی در ادامه اهم عناوین کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر را اعلام کرد و گفت: قرار است در روز ۲۲بهمن معماری جدیدی را برای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی عرضه کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: همچنین در ایام دهه فجر از بیانیه گام دوم در حوزه بین الملل رونمایی خواهیم کرد و سرفصل های آن شامل اقداماتی است که در چهل سال آینده در حوزه تقریب باید رخ دهد.
 
رئیس کارگروه تقریب در ادامه به اقدامات میدانی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایام دهه فجر از جمله برگزاری سلسله نشست ها در حوزه وحدت و تقریب در سطح مراکز آموزش عالی،مدارس و... با حضور نخبگان شیعه و اهل سنت اشاره کرد.
 
وی با بیان اینکه در این ایام ۸۱ همایش و نشست تقریبی در حوزه وحدت برگزار خواهد شد. تصریح کرد: یکی از مسأله مهمی که در انقلاب اسلامی باید دنبال کنیم این است که دارای ملتی اسلامی باشیم، به همین منظور سبک زندگی ایرانی-اسلامی را برنامه های خود تبیین کردیم که در قالب ۱۴ کارگروه انجام خواهد شد.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری، افتتاح کانون ها دانشجویی تقریبی، اعزام ۲۴ مبلغ به استان ها جهت توسعه تفکر تقریبی و تشریح اندیشه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، برگزاری ۵۵ محفل قرآنی، تجلیل از خانواده های شهدای اهل سنت و ایثارگر(۳۲ خانواده)،همکاری با بنیاد شهید در برگزاری میهمانی لاله ها و غبارروبی از مزار شهداء، تلاشهای مجدانه برای حضور پرشور اهل سنت در کنار شیعیان در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را از دیگر برنامه های کمیته تقریب ستاد دهه فجر اعلام کرد.
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: در صددیم نشانی به عنوان «نشان تقریب» طراحی کنیم و به افرادی که در حوزه های تقریب بیش از ۱۰سال فعالیت تقریبی و پژوهش داشته اند اعطا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha