پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوه علمیه استان فارس، معروف اصلی را اقامه حاکمیت توحیدی و منکر اصلی را طاغوت دانست و گفت: مردم پای انقلاب ایستاده اند و در همه صحنه ها به ویژه فتنه ها آن را به اثبات رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والسلمین حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی طلاب مدرسه علمیه امام سجاد(ع) شیراز، ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید من همه انبیاء خود را با معجزه، میزان و کتب فرستادم برای اینکه مردم قیام به عدل کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از معیار هایی قرآن کریم برای قرار گرفتن جامعه در مسیر انبیاء، این است که جامعه به مرحله ای رسیده که می خواهد اقامه حق کند.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، ایجاد انقلاب اسلامی توسط مردم با رهبری امام راحل را در طول تاریخ اسلام بی نظیر خواند و عنوان کرد: برخی مواقع از نعمت بودن برخی نعمت ها غافل می شویم، اما مطالعه آن نعمتی که در آن زمان رقم خورده می تواند ما را قدردان تر کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از معجزات انقلاب اسلامی این است، افرادی پای انقلاب ایستاده اند که دوران پیروزی انقلاب را ندیده اند، اما از آن دفاع می کنند، چرا که در واقع حقیقت انقلاب قیام به عدل است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی به تبیین تاریخ شیعه در زمان های گذشته پرداخت و بیان داشت:  تشیع در طول تاریخ تبدیل به یک جامعه شده است، به مرور زمان شیعه خود را به نقطه ای رسانید که توانست اعمال نفوذ کند تا به دوران صفویه رسید، پس درواقع شیعه رشد تدریجی داشت، همچنین پس از آن به نقطه ای به نام تاریخ مشروطه می رسد.

وی با تاکید بر اینکه شیعه در طول تاریخ از اقل به فراگیری رسیده است، ابراز کرد: در زمان مشروطه نیز مردم به این نتیجه می رسند که حاکم اصلی جامعه باید یک مجتهد دین شناس باشد، از این رو از سال ۴۱ با وجودیکه افراد مختلف داعیه دار قیام علیه پهلوی بودند، اما مردم و جامعه شیعه پشت سر یک فقیه اسلام شناس ایستادند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس با اشاره به اینکه ثمره ارسال رسل محقق کردن عدل بود، افزود: مردم پای انقلاب ایستاده اند و در همه صحنه ها به ویژه فتنه ها آن را به اثبات رسانده اند.

وی، معروف اصلی را اقامه حاکمیت توحیدی و منکر اصلی را طاغوت دانست و عنوان کرد: یکی از شاخصه های مهم دینداری مردم، ایستادن پای حاکمیت توحیدی است.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی یادآور شد: متاسفانه خلاف شرع هایی که گاهی در بدنه حکومت می افتد، شایسته نیست، اما با این وجود همچنان مردم پای حاکمیت دینی و نظام اسلامی ایستاده اند؛ اگر امروز مردم حاکمیت دین را نمی خواستند حکومت لحظه ای نمی توانست روی پای خود بایستد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha