شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تجلیل از والدین شهدای روحانی کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، همزمان با ایام الله دهه فجر در راستای اکرام و پاسداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران، از والدین شهدای طلبه و روحانی تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام صادق ایرانی، شامگاه سه شنبه در دیدار پدران شهدای روحانی شهر کرمانشاه، آقایان حجتی ، نجفی معصومی لاری، تربتی و سلیمانی روحانی جانباز 70 درصد، گفت: اگر نبود هدایتهای پیامبرگونه حضرت امام(ره) و مبارزات حق طلبانه مردم انقلابی، خصوصا ایثار شهدا در برابر دستگاه فاسد پهلوی، امروز خبری از اجرای فرامین قرآن و سیره اهل بیت(ع) در جامعه وجود نداشت.

وی در ادامه شهدای پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را از یاوران واقعی دین خدا دانست و ادامه داد: شهدای ما با فهم و بصیرت دینی و انقلابی برای حمایت از دین خدا به ندای رهبری نهضت با جان و دل لبیک گفتند و در واقع با شهادت خود اخلاص را معنایی تازه بخشیدند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه، خانواده شهدا را سنگ صبور نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: شما خانواده معظم شهدا با تقدیم فرزندان دلبندتان بار دیگر صحنه های عاشورایی را در برای مردم ترسیم نمودید و همچنان به پای ارزشهای انقلاب اسلامی و ولایت مانده اید.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امام جمعه موقت کرمانشاه برادر شهید احمد و پدر شهید مسعود حجتی، ضمن تبیین شخصیت فرزند شهید خود و  هوای روزهای دفاع مقدس، گفت: باید مطیع اوامر خلف صالح حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری باشیم و این تبعیت از ولی فقیه است که زمینه اتصال انقلاب اسلامی را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج)فراهم می سازد.  

وی در ادامه نعمت انقلاب اسلامی را از بزرگترین نعمتهای الهی دانست که باید با تمام وجود از آن محافظت کرد و جان و مال و آبرو را برای حمایت از ولی فقیه فدا کرد.

در ادامه این دیدارها، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نجفی پدر شهید حجت الاسلام سید محسن نجفی در خصوص حالات معنوی فرزند شهیدش، اظهار داشت: فرزند شهیدم آرزوی شهادت در راه اسلام، امام(ره) و انقلاب را داشت.

 وی رسالت نشر و تبیین فرهنگ دفاع مقدس و سیره شهدا را از الزامات حوزه انقلابی دانست و گفت: امروز باید اهداف متعالی شهدا را برای طلاب جوان بیان کرد، تا دغدغه حفظ روحیه انقلابی طلاب جوان که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر آن تاکید دارند برطرف شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha