جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با رئیس دانشگاه پیام نور

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شهریاری، وحدت را نیاز ضروری جهان اسلام خواند و گفت: دشمنان از بستر رغبت اسلامی استفاده و افراطی گری اسلامی را ترویج دادند و این افراطی گری منجر به ایجاد گروه هایی مثل القاعده و داعش شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، عصر سه شنبه، ۱۶ بهمن ماه، با دکتر محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور دیدار و گفتگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این دیدار با بیان اینکه بحث وحدت امت اسلامی یک نظریه ای است که باید روی آن فرهنگ سازی شود، گفت: امروز می بینیم که بسیاری از دانشگاه ها در کشورهای غربی اقدام به جذب دانشجو از کشورهای مختلف می کنند و تعلیمات خودشان را به دانشجویان آموزش می دهند و بدین ترتیب ایده ها و تفکرات لیبرالی خود را توسط این افراد گسترش می دهند.

وی با بیان اینکه ما آرمانی مثل امت واحده اسلامی داریم که یکی از آرمان های حضرت امام(ره) بود و مقام معظم رهبری نیز با راه اندازی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی این آرمان را پیگیری کردند، افزود: در مقابل ما دنیای استکبار و برخی کشورهای منطقه تلاش می کنند افراطی گری را ترویج دهند و هدفشان از این کار مشوه سازی چهره اسلام است .

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به اینکه امروز اسلام واقعی توسط انقلاب اسلامی در جهان خواهان پیدا کرده ، خاطر نشان کرد: پیام واقعی اسلام در سال ۵۷ تولید ،اما عرضه آن به دلیل نبود ابزارهای اطلاع رسانی و فن آوری کمی با تأخیر انجام شد، اما امروز با توجه به رشد فن آوری اطلاعات و اینترنت این تولیدات در دسترس قرار گرفته است و موجب شده پیام به مخاطب خودش برسد و موجب بیداری اسلامی گردد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: معتقدم بیداری اسلامی حاصل رسش پیام امام (ره) حدود ۳۰ سال بعد از تولیدش بود زمانی که ابزارهای فن آوری اطلاعات در دسترس قرار گرفت.

وی ادامه داد: هرچند در منطقه تلاش شد که به هر نحوی بیداری اسلامی را خاموش کنند، ولی این نوری است که زیر خاکستر مانده و ان شاء الله تلألو خواهد کرد؛ مشروط بر اینکه ما بتوانیم فرهنگ سازی بین المللی را شکل دهیم و لازمه اش این است که تولید محتوا کنیم و توسعه منابع انسانی در این حوزه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تأکید بر اینکه باید دقت داشته باشیم که آنها چه فکری را ترویج می کنند، اظهار داشت: دشمنان از بستر رغبت اسلامی استفاده و افراطی گری اسلامی را ترویج دادند و این افراطی گری منجر به ایجاد گروه هایی مثل القاعده و داعش شد و ما در مقابل این حرکت موظف هستیم تفکر محبت و الفت را در جهان اسلام گسترش دهیم و این آینده جهان اسلام است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به سمتی می رود که ما در ۴۰ سال آینده بتوانیم امت واحده و اتحادیه اسلامی را ایجاد کنیم، البته این مسئله به توسعه منابع انسانی نیاز دارد.

وی با تأکید بر گسترش تفکر امت واحده در جهان اسلام، اظهار کرد: این مهم ممکن نمی شود مگر اینکه اینها را تبدیل به سرفصل های آموزشی کنیم و دانشگاه پیام نور با توجه به گستره ای که دارد می تواند این نقش کلیدی را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان اینکه امکانات ما در مجمع جهانی تقریب خیلی محدود است، اما آرمان ها بسیار بزرگ است، گفت: این آرمان بزرگ که الهی و توصیه قرآن است به تنهایی پیش نمی رود و با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف می توانیم آن را محقق کنیم.

محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور نیز در این دیدار ضمن تأکید بر همکاری میان دانشگاه پیام نور و مجمع جهانی تقریب، اظهار داشت: این دانشگاه آمادگی دارد که رشته های تحصیلی پیرامون تقریب و دیپلماسی وحدت را ایجاد کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha