جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان از موافقت اولیه برای راه اندازی انجمن های تخصصی «فلسفه و کلام» و «فقه و اصول« در حوزه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام کامران پنام، امروز در جلسه تشکیل و راه اندازی انجمن های علمی تخصصی حوزه علمیه لرستان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین هاجری، مسئول دبیرخانه های انجمن های علمی حوزه های علمیه، در مدیریت حوزه استان برگزار شد با اشاره به اینکه تشکیل انجمن های علمی راهکاری موثر برای رونق فعالیت ها و پژوهش های علمی نخبگان و پژوهشگران است، گفت: با تشکیل انجمن های علمی تخصصی می توان شاهد رونق علمی پژوهشی در حوزه ها و مدارس علمیه استان ها باشیم .

وی با بیان اینکه  راه اندازی انجمن های علمی تخصصی حوزه در واقع کمک به رشد و توسعه فعالیت های پژوهشی طلاب برای خدمت به استان ها است، بیان داشت: با تشکیل انجمن های علمی دیگر نیازی نیست طلاب و اساتید پژوهشگر حوزه به قم مراجعه کنند و می توانند پژوهش های تخصصی خود را در استان ها انجام دهند . 

حجت الاسلام پنام اظهار کرد: با راه اندازی انجمن های علمی تخصصی حوزه های علمیه کرسی های آزاد اندیشی و نشست های علمی مطلوب تر و اثرگذارتر برگزار خواهد شد . 

وی با اشاره به اینکه استان لرستان تنها استانی است که شعبه انجمن های علمی تخصصی را راه اندازی خواهد کرد، گفت: البته در اکثر حوزه های علمیه استان ها انجمن های علمی راه اندازی شده است و فعالیت طلاب و اساتید پژوهشگر ادامه دارد .

 معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان، خواستار انتشار نشریه و هفته نامه علمی پژوهشی برای چاپ مقالات اساتید حوزه استان و همچنین واگذاری مدارج علمی پایان نامه های سطح 3 حوزه به لرستان شد .

برپایه این گزارش، موافقت اولیه برای راه اندازی انجمن های تخصصی «فلسفه و کلام» و «فقه و اصول« در حوزه علمیه استان و تعیین سرگروه های این انجمن ها از بین اساتید سطوح 3 و 4 حوزه نیز انجام شد و با موافقت نهایی دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه بزودی فعالیت پژوهشی اساتید این رشته ها آغاز می شود..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha