جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در جمع خواهران بسیجی گفت: اگر اعتقادات مردم درست شود و آنها صاحب باورهای اعتقادی و دینی قوی باشند، نیازی نیست که برای اقامه دین اجبار به میان بیاید، بلکه مردم با اختیار به سمت اقامه دین و اجرای عدالت حرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در دیدار مربیان حلقه‌های صالحین بسیج خواهران که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، گفت: اگر نگرش‌ها به حوزه‌های دینی مهندسی شده باشد، به خوبی می‌دانیم که نقطه آغاز دعوت به نماز، ترویج عفاف و حجاب و سایر فرایض و اعمال دینی از کجا باید باشد.

وی تصریح کرد: خداوند زمانی که می‌خواهد تشویق به عبادت کند، فوراً به انسان نمی‌گوید که عبادت کن؛ خداوند عالم و ویژگی‌های خودش را کاملاً با نقشه‌ای دقیق معرفی می‌کند و پس از آن انسان مشتاق شناخت و عبادت خواهد شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: حجاب یکی از شاخه‌های عفاف است و در کرامت انسانی ریشه دارد، چرا که کرامت از ریشه تقوا، تقوا از ریشه عبادت و بندگی و عبادت و بندگی از ریشه اعتقادات دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: اگر اعتقادات مردم درست شود و آنها صاحب باورهای اعتقادی و دینی قوی باشند، نیازی نیست که برای اقامه دین اجبار به میان بیاید، بلکه مردم با اختیار به سمت اقامه دین و اجرای عدالت حرکت خواهند کرد.

وی یادآور شد:  اگر در برنامه‌های عفاف و حجاب مراقب کرامت انسان‌ها باشیم و اجازه ندهیم کرامت آنها آسیب ببیند، حجاب نیز درست می‌شود و راه حل این مسأله را باید اینگونه ریشه‌ای و عمیق نگاه کنیم. در کنار موضوع عفاف و حجاب، حریت و آزادگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: دربهای ورود به دین بسیار است، اما عدالت و کرامت بیشترین میزان جذب انسان‌ها را به دین داشته‌اند. رسول گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع) با رعایت کرامت انسان‌ها و رفتارهای عادلانه انسان‌های بسیاری را جذب دین کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: نباید در دین جزیره‌ای عمل کنیم و بخشی از آن مانند حجاب را محور قرار دهیم و سایر مباحث مانند عدالت که بسیار مورد تأکید دین قرار دارد را به فراموشی سپرده و یا کمتر توجه کنیم.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: عدالت آنقدر مهم است که خدا می‌گوید همه انبیاء و کتاب‌های آسمانی را برای این موضوع نازل کرده‌ام که مردم با اراده خودشان برای تحقق عدالت برخیزند.

وی ادامه داد: اگر عدالت‌خواهی در جامعه با جدیت مورد توجه قرار گیرد و صدای عدالت‌خواهان خاموش نشود، کسی اجازه سوء استفاده از بیت‌المال را پیدا نمی‌کند و امنیت در جامعه تقویت می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha