شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم دوست محمدیان

حوزه/معاون آموزش مرکز تخصصی الزهرا(س) گرگان گفت: امروز رسالت طلاب علوم دینی، رسالت زینبی است و باید با تأسی از آن حضرت، در راستای بقاء، حفظ و شکوفایی انقلاب تلاش کنند تا کوچک ترین خدشه ای به نظام اسلامی وارد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم دوست محمدیان در نشست بصیرتی به مناسبت دهه فجر، در جمع طلاب مجموعه حوزوی الزهرا(سلام الله علیها) گرگان، با استناد به سوره مبارکه فجر بیان کرد: مفاهیم این سوره، در بردارنده فتح و پیروزی حق بر باطل و به نوعی نماد فجر انقلاب و سقوط رژیم شاهنشاهی است.

وی، فجر را به معنای نور و روشنایی دانست و افزود: حکومت پهلوی یک حکومت طاغوتی و راه آن، راه ظلمت و شیطان بود، امام(ره) و مردم ایران جبهه حق بودند که با ایمان و توکل به خدا، ظلمت را خارج کرده و به نور رسیدند.

معاون آموزش مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان، تقویت دین اسلام را از وظایف اصلی طلاب برشمرد و تاکید کرد: تقویت دین اسلام به تقویت انقلاب است، دستیابی به انقلاب و پیروزی حق بر باطل جز در سایه پیروی و مطیع بودن در برابر خدا و ائمه هدی(علیهم السلام)، صبر و استقامت و از خودگذشتگی امکان پذیر نخواهد بود.

دوست محمدیان با استناد به کلام مقام معظم رهبری، گفت: دهه فجر، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ما است که گذشته را از آینده جدا می سازد.

وی ایام الله دهه فجر را از اعیاد بزرگ و دهه تجدید میثاق با امام(ره)، شهدا و اسلام دانست و بر بزرگداشت این ایام تاکید کرد و گفت: شهدا با جانفشانی، اسلام را زنده نگه داشتند و امروز، ادامه راه ‏آنها و دفاع از آرمان‌های امام و شهدا وظیفه همگان است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: لازمه پیروزی در مقابل دشمن، ایمان و اخلاص است و اساس نهضت اسلامی نیز بر پایه اخلاص و ایمان شکل گرفت، پیروزی و تداوم این انقلاب با رهبری حضرت امام(ره) و ایمان و توکل مردم محقق شد.

دوست محمدیان با تاکید بر مطالعه عمیق طلاب پیرامون تاریخ انقلاب توصیه کرد: امروز رسالت طلاب علوم دینی، رسالت زینبی است و باید با تاسی از آن حضرت، در راستای بقاء، حفظ و شکوفایی انقلاب تلاش کنند تا کوچک ترین خدشه ای به نظام اسلامی وارد نشود.

عضو هیئت امنای مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان، با استناد به کلام امام راحل، مسئولیت پذیری و خودسازی را از جمله انتظارات انقلاب از مردم دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه ای این دو امر محقق شود، آن حکومت و جامعه تبدیل به مدینه فاضله خواهد شد، چنانچه به تعبیر برخی عرفا و آیت الله جوادی آملی، مدینه فاضله را انسان های مهذب می سازند.

دوست محمدیان خطاب به طلاب توصیه کرد: برای اثرگذاری در جامعه، رشد، تقویت و دفاع از دین اسلام و انقلاب باید ابتدا از خود شروع کرده و به خودسازی بپردازید، با رفتار و اعمال پسندیده و درست به تبلیغ دین همت گمارده و مایه افتخار و زینت ائمه معصومین(علیهم السلام) شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha