سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خیامی

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: تحولات قابل توجه و پیچیده دنیای امروز به خصوص در عرصه فرهنگی و رسانه ای، اهمیت و ضرورت سواد رسانه ای را صد چندان کرده است.

دکتر عبدالکریم خیامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما باید هر چه می توانیم آحاد جامعه را نسبت به اهمیت این مسأله آگاه کنیم به خصوص با توجه به تهدیدات و آفت هایی که پیش رو داریم می بایست ضرورت این آموزش ها بیش از پیش برای مردم و مسئولان جا بیفتد.

وی افزود: اساساً برخی تحولات اجتماعی اهمیت سواد رسانه‌ای را به ما گوشزد می‌کند و لذا برای شناخت این تحولات که رسانه های جمعی نیز معمولاً در آن نقش فراوانی دارند، باید به موضع سواد رسانه ای تسلط داشته باشیم.

خیامی با بیان این که یکی از مشکلات جامعه ما ناشی از عدم فهم عمیق و لازم از سواد رسانه ای است، گفت: مراکز علمی و آموزشی و نیز نهادهایی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی در این قضیه می توانند نقش بسیار مهمی در راستای ترویج و تبیین ضرورت ارایه آموزش های مبتنی بر سواد رسانه ای ایفا کنند.

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر فعالیت های خوبی در این راستا شروع شده که برگزاری همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی کشور از آن جمله است و امیدواریم که این روند مبارک با قوت هر چه بیشتر در آینده نیز تداوم مطلوبی داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha