پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ زکزاکی یک قدم به اعدام نزدیکتر شد/ اتهام قتل عمد به شیخ زکزاکی و همسرش

حوزه/ سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از مقامات دولتی و به‌ویژه وزیر محترم امور خارجه می‌خواهد با تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت این عالِم عالیقدر اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در بیانیه سازمان جوانان حقوق بشر در حمایت از شیخ زکزاکی آمده است:  با توجه به انتشار برخی اخبار مبنی بر محاکمه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در بیدادگاه حکام این کشور، لازم می داند وخامت وضعیت جسمانی این روحانی عالیقدر را یادآور شده و ضمن ابراز نگرانی شدید از به خطر افتادن سلامتی وی در جریان محاکمه، مسئولیت عواقب تأخیر هرگونه خطر جانی برای ایشان را متوجه دولت نیجریه می‌داند.

ضرورت دارد دولت نیجریه که مدعی آزادی و متکفل حقوق شهروندان خود است، با پایان دادن به وضعیت کنونی و رفع محدودیت‌های نامشروع نسبت به این رهبر دینی، خدمات لازم پزشکی و درمانی را به ایشان ارائه کند.

اعتقاد داریم محدودیت‌های ظالمانه و شکنجه های روحی و جسمی از سوی مسئولان نیجریه نسبت به شیخ زکزاکی باید برداشته شود. یقینا تداوم  استمرار این رویکردهای غیرقانونی و مغایر با حقوق بشر، حیثیت بزرگترین کشور مسلمان جهان در آفریقا را خدشه دار خواهد ساخت.

سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از مقامات دولتی و به‌ویژه وزیر محترم امور خارجه می‌خواهد با تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک ایران و کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت این عالِم عالیقدر اقدام کند.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha