پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
علوی، دبیر اجرایی جشنواره شیخ طوسی

حوزه/ مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنوراه بین المللی شیخ طوسی در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علوی، دبیر اجرایی جشنواره شیخ طوسی، در ابتدای مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی که صبح امروز در سالن همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از فرآیندهای برگزاری این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره شیخ طوسی در گام نخست با انتخاب موضوع با هماهنگی کادر علمی، پس از بررسی و نقدهای مطرح در شورای علمی المصطفی، موضوع با تایید ریاست محترم المصطفی ابلاغ می گردد.

وی به بیان این که نقش المصطفی و فارغ التحصیلان آن در گسترش علوم انسانی و اسلامی به عنوان موضوع بیست و یکمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی تعیین شده است، خاطرنشان کرد: مجموعه آثار و تحقیقات و پژوهش هایی که خانواده المصطفی در یک سال قبل از برگزاری جشنواره منتشر و ارائه شده، مورد بررسی قرار می گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره شیخ طوسی با بیان این که بخش ویژه و مقالات نیز برای بررسی مقالاتی که ناظر به موضوع جشنواره نگاشته شده را بررسی می کند، خاطرنشان کرد: با توجه به موضوع تخصصی در حوزه وظایف جامعةالمصطفی، تبلیغات غالبا متمرکز بر مجموعه های جامعةالمصطفی بوده است.

وی افزود: علاوه بر شورای علمی جشنواره، کمیته های تخصصی علوم انسانی و علوم اسلامی تشکیل شده، کلیه آثار در ابتدای ورود به دبیرخانه توسط کمیته های تخصصی بررسی می شدند و مقالات به مرحله بعدی بررسی ارزیاب ها در کمیته علمی راه می یافت.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که کلیه ارزیابی های این دوره در خود پژوهشگاه بررسی شده است، تصریح کرد: هیچ یک از آثار به بیرون از پژوهشگاه ارائه نشده است؛ در صورت نیاز مقالات خاص دوبار ارزیابی شده، نتیجه نهایی به کمیته علمی ابلاغ و نظر نهایی توسط این کمیته به عنوان نتیجه و داوری نهایی انتخاب شد.

وی به رتبه بندی های پژوهشی مقالات در این دوره از جشنواره شیخ طوسی اشاره نمود و ابراز داشت: تمام رتبه های چهارگانه مقالات انتخاب شده در جشنوراه شیخ طوسی بر اساس نتیجه ارزیابی های تخصصی کمیته علمی انتخاب شده است.

دبیر اجرایی جشنواره شیخ طوسی با بیان این که برای کسب رتبه نخست حداقل باید نمره ۹۶ را کسب نماید، اظهار داشت: امسال با توجه به فرم های ارزیابی کمیته های مختلف، امتیازهای ویژه ای مد نظر قرار گرفته،  که از جمله آن می توان به مقوله هایی چون؛ نوآوری و ارائه طرح های جدید، المصطفائی بودن مقالات و نگاشت مقالات ناظر به نیازهای بین المللی اشاره نمود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارش آماری از مقالات بیست و یکمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی، خاطرنشان کرد: ۱۷۰۰ اثر از هزار نویسنده و پژوهشگر بین المللی به این دبیرخانه این دوره از جشنواره بین الملللی شیخ طوسی رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی به تنوع ملیتی شرکت کنندگان در این دوره اشاره نمود و ابراز داشت: طلاب و دانش پژوهان جامعةالمصطفی، آثار و مقالات خود را ناظر به ۲۸ زبان بین المللی ارائه نموده اند؛ این تنوع زبانی خود گویای ارزشمندی آثار این دوره از جشنوراه بین المللی شیخ طوسی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که ۲۸ واحد آموزشی و پزوهشی المصطفی در داخل و خارج از کشور در این دوره از جشنواره همکاری نموده اند، خاطرنشان کرد: نمایندگی جامعةالمصطفی در اصفهان، با ارسال ۱۳۸ اثر به دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره بین المللی شیخ طوسی، حضور پرشوری در این دوره از جشنواره داشته است.

۳۱۳/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha