پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
داریوش ارجمند و بهروز شعیبی

حوزه/ داریوش ارجمند گفت: سردار سلیمانی یک شخصیت جهانی بود و من دلم می‌خواهد در این نشست «مرگ بر آمریکا» بگویم به این دلیل که یک رئیس‌جمهور حمال(ترامپ)، دستور قتل یک بزرگمرد جهانی را داد و به خاطر حادثه سقوط هواپیما نیز متاسفم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، در نشست خبری فیلم «روز بلوا» در پردیس سینمایی ملت، داریوش ارجمند، بازیگر فیلم، با تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی یک شخصیت جهانی بود و من دلم می‌خواهد در این نشست «مرگ بر آمریکا» بگویم به این دلیل که یک رئیس‌جمهور حمال(ترامپ)، دستور قتل یک بزرگمرد جهانی را داد و به خاطر حادثه سقوط هواپیما نیز متاسفم.

بهروز شعیبی، کارگردان فیلم «روز بلوا»  هم در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار گرفتن کارکتر روحانی به عنوان محور اصلی فیلم، بیان داشت: در ابتدا قصد نداشتیم درباره فرد روحانی فیلم بسازیم و فیلم ما برا اساس مشکلات اقتصادی بود که در این چند سال در کشور ما بوجود آمده است. می‌خواستیم در فیلم  نشان دهیم کسی که قرار است در مسئولیت فردی یا اجتماعی قرار گیرد باید دارای عدالت و مراقبه از خود و جامعه پیرامونش باشد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کاراکتر اصلی فیلم روحانی باشد. 

وی با اشاره به حمایت «اوج» از ساخت این فیلم، گفت: ما طرح کاملی از این فیلم تهیه کردیم و به اوج پیشنهاد دادیم تا تهیه‌کنندگی کار را به عهده بگیرد، با این‌که سوژه ملتهبی را انتخاب کرده بودیم و ممکن بود فیلم به جهت‌های مختلفی برود اما آنها بلندنظرانه طرح ما را پذیرفته و از ما حمایت کردند و در طول ساخت فیلم نیز برای کمک به کار ما نکات کیفی را به ما متذکر می‌شدند.

به واسطه تجارب گذشته ام نقش روحانیت در جامعه را بررسی کرده‌ام

شعیبی، با اشاره نقش تأثیرگذار روحانیت بر جامعه ایران، خاطرنشان کرد: من در طلا و مس بازی و سریال پرده‌نشین را ساختم که هر دو درباره روحانیت بود و به‌واسطه آنها حضور این قشر را در جامعه بررسی کردم. بر این باورم که روحانیت بخش تاثیرگذار جامعه است و موضوعی قابل بحث و گفتگو در سینماست و در فیلم «روز بلوا» نیز قرار نیست برای روحانیت نسخه‌ای بپیچیم بلکه این یک اثر درام درباره مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به داستان فیلم، عنوان کرد: شخصیت روحانی فیلم با این‌که انسان هوشیاری است و مطالعات اقتصادی دارد اما در دایره‌ی خانواده از او سوء استفاده شد و به خاطر اعتماد به آنها، فریب خورد و دست به اقداماتی زد که به عقیده خودش نیز آن اقدامات او را از عدالت خارج کرد و در انتها برای این‌که امام جماعت باشد هم دچار تردید شد.

کارگردان «روز بلوا» دلیل نامگذاری فیلم را به این نام تنش درونی شخصیت اصلی فیلم خواند و گفت: این فیلم بیش از اینکه به ماجرای بیرونی اشاره داشته باشد به بلوای درونی عماد (کاراکتر اصلی) می‌پردازد و عدالت به عنوان کلیدواژه اصلی فیلم، تنش زیادی در درون عماد ایجاد می‌کند.

وی افزود: در این فیلم با درام طرف هستیم و اگر بیشتر وارد بیان پرونده‌ها می‌شدیم مخاطب از داستان فیلم که بیان روابط بین کاراکترها بود دور می‌شد. ما نمی‌خواستیم پرونده سیاسی را در این فیلم باز کنیم و در نیمه اول فیلم که کشمکش کارکترها برای مشخص شدن ماهیت اقتصادی موضوع بود، قصه به لحاظ روانی کند پیش می‌رفت و اگر جزییات بیشتری به آن اضافه می‌شد مخاطب از اصل قصه باز می‌ماند.

کارگردان «روز بلوا» خاطرنشان کرد: این فیلم درباره اخلاق است و یک فرد مذهبی و کسی که در ظاهر مذهبی نیست، بایدبا اخلاق و عدالت، همزیستی داشته باشند. در حقیقت خیلی از کسانی که مذهبی هستند برای این مذهبی شده‌اند که اخلاقی‌تر باشند.

انتقاد داریوش ارجمند از پرسش های جهت‌دار

داریوش ارجمند نیز در این نشست با اشاره به انتقاد برخی افراد نسبت به تهیه‌کننده فیلم، خاطرنشان کرد: چرا به فیلم و شجاعت پرداختن به چنین موضوع مهمی نمی‌پردازید؟ آیا بزرگ کردن چنین مسائل حاشیه‌ای را به شما دیکته می‌کنند. موضوعی که آقای شعیبی به آن پرداخت آنقدر روشن و قابل لمس است که هر کسی در سال‌های گذشته در ایران زندگی کرده باشد آن را درک می‌کند. اینکه موضوع به این مهمی را کنار می‌گذارند و جانبدارانه درباره فیلم حرف می‌زند منطقی است؟

وی افزود: دلیلی که من را پای این فیلم کشاند شجاعت بهروز شعیبی برای بیان مطالبات مردم بود. در دوره‌ای که برخی به بلواهای خیابانی بها می‌دهند، زدن حرف مردم خیلی مهم است. برخی افراد در حالی که می‌دانند آقای شعیبی هدفش کجاست و چه چیزی را طلب می کند، به حواشی دیگری مشغول می‌شوند و دنبال فیلمی هستند که یک ساعت پای آن بنشینند و بخندند و شجاعت پرداختن به حقوق تضییع شده مردم را ندارند.

لازم به ذکر است، نشست فیلم «روزبلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی، با حضور کارگردان فیلم و سایر عوامل از جمله؛  مهران کاشانی(نویسنده)، لیلازارع، داریوش ارجمند، محمد علیمحمدی(بازیگران)، امین جعفری(مدیرفیلمبرداری)،کارن همایونفر(موسیقی)، سیدعلیرضاعلویان(صداگذار)،سارا سمیعی(طراح لباس)، کامیاب عشایری(طراح صحنه) و سحرعصرآزاد (منتقد) با اجرای منصور ضابطیان چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha