شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 884810
۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
نشست اخلاق سیاسی

حوزه/نشست علمی «اخلاق سیاسی» پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست علمی «اخلاق سیاسی» پیش از ظهر امروز با حضور کارشناسان حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، حجت الاسلام محمدجواد نوروزی، علیرضا صدرا و مرتضی یوسفی راد در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت برگزار شد.

در ابتدا علیرضا صدرا بیان کرد:بسیاری معتقدند که اخلاق و سیاست از هم جدا هستند؛ وقتی امام خمینی(ره) اخلاق تدریس می کردند، همه می دانستند که این اخلاق به سیاست گره خورده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران مطرح کرد: تشخص سیاست به اخلاق بوده و سیاست موانع را برداشته و شرایط را برای رعایت اخلاق در جامعه ایجاد می کند، از طرفی نیز اخلاق مقوم سیاست و حکومت است.

در ادامه حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: ما فاقد یک سیستم و نهادهایی هستیم که بتواند آفت زدایی کرده و وضع را ساماندهی کند؛ امروزه مشاهده می کنیم که از یک طرف انتخابات در درون جامعه ما باید عامل نشاط و پویایی باشد که اینچنین است، اما از طرف دیگر آسیب هایی دارد که انسان بیم آن دارد که این آسیب ها خللی به ارکان حکومت اسلامی برساند.

مدیر گروه فقه سیاسی جامعه المصطفی ادامه داد: اهمیت و ضرورت اخلاق هنوز در جامعه تبیین نشده است، در نظام آموزش و پرورش اینکه مبانی و فلسفه تعلیم و تربیت ما چیست، هنوز بعد از چهار دهه مشخص نیست.

مدیر گروه فقه سیاسی جامعه المصطفی ادامه داد: اهمیت و ضرورت اخلاق هنوز در جامعه تبیین نشده است، در نظام آموزش و پرورش اینکه مبانی و فلسفه تعلیم و تربیت ما چیست، هنوز بعد از چهار دهه مشخص نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی نیز در بخش هایی از سخنان خود اظهار داشت: بهترین محبت ها، محبت هایی است که بر اساس خیر تشکیل می شوند، نه در اشتراک در لذت ها و فضائل؛ تبعیت از هوس و آرزوهای دور و دراز دو خصلتی است که امام علی(ع) امت را از آن ها نهی کرده اند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مطرح کرد: سوالی که مطرح است این است که امروز چقدر مربی اخلاق در کشور داریم، تا برسد به اخلاق سیاسی؛ چقدر استاد اخلاقی در دانشگاه ها وجود دارد، ما در آموزش و پرورش معاون پرورشی داشتیم، بعدا گفتیم که همان تربیت بدنی کافی است.

در بخشی از این جلسه، پرسش و پاسخ حضار و کارشناسان این نشست علمی انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha