چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

حوزه/ امروزه دشمنی ترامپ با ملت ایران به خاطر موشک و هسته ای نیست، بلکه او می خواهد که ملت ایران سرسپرده او باشند و او بتواند بر ملت ایران حکمرانی کند، درست عکس آنچیزی که خدای متعال فرموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه های قزوین با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به تبیین اهمیت و جایگاه انقلاب اسلامی ایران در احیای دین اسلام در ایران و جهان پرداخت.

وی گفت: انقلاب اسلامی واقعا احیای دین اسلام بود، چرا که قبل از انقلاب اسلامی و در طول هزار و اندی سال یک تفسیر ناقص از دین ارائه کرده بودند که دین تنها در یک سری اعمال فردی خلاصه می شود و امام راحل یک نگاه جدید به دین و آموزه های آن کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه ماهیت دین اسلام یعنی حکومت گفت: اسلام یعنی حکومت و این نگاه عمیق به دین را تنها امام راحل توانستند، انجام دهند و واقعه غدیر خم را به حکومت تفسیر کردند و انسان نیز وقتی به آموزه های دین دقت می کند به این معنا متوجه می شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه حفظ اساس اسلام و انقلاب از همه واجبات الهی بالاتر است خاطر نشان کرد: حفظ اسلام و انقلاب عزیز که احیاگر اسلام ناب است در راس همه واجبات الهی قرار دارد و همگان در هرجایگاهی که هستند، موظفند که اسلام عزیز و انقلاب اسلامی را حفظ و حراست کنند.

وی افزود: امام عظیم الشأن(ره) که واقعاً هرچه زمان می‌گذرد، انسان به ابعاد وجودی آن مرد بیشتر پی می‌برد؛ در همان ایام سال ۵۷ که روزهایی بود که هر دقیقه‌اش یک تصمیم بسیار اساسی از طرف امام برای رهبری انقلاب و برای جامعه اتخاذ می‌شد؛ که اگر یکی از آن تصمیم‌ها یک مقداری اشتباه بود، کاملاً مساله دگرگون می‌شد. ایشان چه خدمت بزرگی کردند؛ چه حرکت بزرگی آفریدند؛ و تا پایان دنیا حق بزرگی بر همه دارد. این مرد بزرگ بر همه ما حق دارد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امام راحل حکومت را از متن دین استخراج کرد و به صحنه آورد چرا که اسلام در جمیع شئون زندگی بشر آموزه دارد.

وی گفت: متاسفانه بعد از ۴۱سال از انقلاب اسلامی هنوز این مسئله حکومت در اسلام در حوزه و دانشگاه آنگونه که شایسته است تبیین نشده است.

آیت الله فاضل لنکرانی ابراز داشت: یکی از مویداتی که نشان می دهد اسلام حکومت دارد، وجود مقدس امام زمان(عج) است، چرا که مصلح کل نمی تواند بگوید من در خانه می نشینم و مردم را تنها با موعظه و پند و اندرز هدایت می کنم  کاری با حکومت ندارم.

وی در ادامه با اشاره به دشمنی های نظام سلطه با اسلام و انقلاب اسلامی خاطر نشان ساخت: امروزه دشمنی ترامپ با ملت ایران به خاطر موشک و هسته ای نیست بلکه او می خواهد که ملت ایران سرسپرده او باشند و او بتواند بر ملت ایران حکمرانی کند درست عکس آنچیزی که خدای متعال فرموده است.

این استاد حوزه با تقدیر از دیانت ملت ایران گفت: دیانت ملت ایران واقعا نظیر ندارد چرا که با همه این مشکلات مردم همچنان پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و فرزندان عزیز خویش را در این راه فدا کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha