پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: زمان فعلی در انقلاب اسلامی بین الطلوعین بوده و تمرینی برای ظهور هم هست؛ به همین دلیل باید در همه صحنه‌های جامعه حضور داشته باشیم و برای تمدن و ظهور تمرین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مسئولان استانی، با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: زمان فعلی بین الطلوعین است؛ زیرا طلوع اول دهه فجر انقلاب اسلامی سال 57 بود و طلوع دوم که طلوع بزرگ‌تری است، ظهور مهدی آل محمد (عج) است.

وی افزود: زمان فعلی بین الطلوعین بوده و تمرینی برای ظهور هم هست؛ به همین دلیل باید در همه صحنه‌های جامعه حضور داشته باشیم و برای تمدن و ظهور تمرین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی درواقع مقدمه ظهور مهدی موعود (عج) و اصلاح جهانی است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرا ملّی است، زیرا بُعد انسانیِ برخاسته از اسلام که در انقلاب اسلامی ما وجود دارد آن را تبدیل به یک انقلاب فراملی یا انقلاب مادر کرده که جنبه آفرینندگی و الهام بخشی و بازتولید و انتشار دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: ما در جهان انقلاب‌های مختلفی داریم که دو انقلاب فرانسه و روسیه یک انقلاب فراملی به معنای واقعی آن محسوب می‌شوند که هر کدام در حوزه متجانس خود تأثیر گذارده‌اند و ده‌ها سال بر همان روال حاکمیت‌ها را شکل داده‌اند.

وی ادامه داد: تأثیر انقلاب اسلامی از این دو انقلاب بسی بزرگ‌تر و ژرف‌تر است که مرزهای کشورها و قاره‌ها را درنوردیده و اقوام و مذاهب و ادیان و رنگ‌ها و نژادها را پشت سر گذاشته و تحت تأثیر قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: البته این تأثیر در جهان اسلام بسیار بیشتر و محسوس‌تر است اما تقریباً همه صاحب‌نظران بر این باورند که تأثیر انقلاب اسلامی فقط به موج اسلام‌گرایی خلاصه نمی‌شود.

وی اظهار کرد: درواقع امواج معنویت‌گرایی و دین‌گرایی نیز منبعث از تلألؤ انقلاب اسلامی در دهه‌های اخیر است که نقطه مرکزی آن تحول انسانی مردم و جوانان ایران انقلابی بوده و نقطه اوج آن در دفاع مقدس در دهه اول و دفاع از حرم در دهه دوم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha