جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ شیخ عبدالله الصالح گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شخصیتی است که در تمام پرونده های منطقه از جمله پرونده بحرین تاثیر گذار بود و نقش محوری و اساسی در حمایت از گروه های مقاومت داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، سردار شهید  حاج قاسم سلیمانی در زمانی که ملت بحرین برای حمایت از رهبر برجسته شیعیان این کشور شیخ عیسی قاسم دست به تحصن زدند و به دنبال لغو تابعیت رهبر شیعیان بحرین، با صدور بیانیه ای به آل خلیفه هشدار داد: "گستاخی آل خلیفه به جایی رسیده است که با نادیده گرفتن نجابت مردم و حرکت سلمی آنها و با استفاده از سکوت معنادار سازمان ملل، آمریکا و کشورهای غربی هر روز بر دامنه جنایات خود و ایجاد خفقان و فشار بیشتر بر ملت بحرین افزوده است.فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آن زمان تاکید کرد: بازداشت غیر قانونی شیخ علی سلمان و دیگر رهبران سیاسی و دینی بحرین در سایه سکوت مجامع بین المللی، آل خلیفه را به این گستاخی کشانده تا حریم روحانی بر جسته و رهبر دینی شیعیان بحرین، حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم را مورد تهدید قرار داده و تصورات نگران کننده ای در اذهان مردم منطقه و بحرین به وجود آورد .تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله ای از آتش را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت. قطعا تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود".

شیخ عبدالله الصالح معاون دبیرکل جمعیت العمل الاسلامی بحرین "امل" در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به بیان تحولات اخیر منطقه همچون معامله قرن، نقض مکرر حقوق بشر در بحرین و تاثیر شخصیت شهید سردار سلیمانی در پرونده های منطقه ای به ویژه بحرین و تاثیر شهادت فرماندهان مقاومت شهید سردار سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس در بحرین پرداخت.

متن گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر از سوی جبهه صهیونیستی آمریکایی و با همکاری چند دولت مرتجع عربی در منطقه مطرح شده موضوع معامله قرن است واکنش ملت بحرین در این خصوص چیست؟

بدون نیاز به هرگونه سوال و بررسی و تحقیق موضع ملت بحرین در این زمینه واضح و روشن و مشخص است موضع ملت بحرین در قبال رونمایی از معامله قرن مخالفت با هر گونه لطمه زدن و کاهش حقوق ملت فلسطین است. همچنین مردم بحرین مخالف هر گونه توطئه و نقشه و دسیسه از سوی دشمنان و یا به ظاهر دوستان و منافقینی است که به ظاهر خود را علاقه مند به فلسطین نشان می دهند و درباطنشان دوستدار صهیونیست ها هستند.

ملت فلسطین ناتوان و صغیر نیست که دیگران در مورد او تصمیم بگیرند  بلکه ملتی است که می تواند برای سرنوشت خودش تصمیم بگیرد و نه صهیونیست ها و نه آمریکایی ها و نه مزدورانشان لازم نیست برای تعیین سرنوشت ملت فلسطین تصمیم گیری کنند.

حوزه: بر اساس گزارشات اعلام شده ۸۶ مورد نقض حقوق بشر در بحرین خلال ۱۲ روز انجام شده است. لطفا در این خصوص توضیح دهید؟

مسلما آل خلیفه از دشمنان ملت بحرین است و به هر شکل و حیله و روشی به دنبال انتقام گرفتن از ملت مومن بحرین است . آنچه که علیه ملت ما اتفاق می افتد حکومت آل خلیفه مسئول آن است و این تجاوزات وحشتناک و نقض حقوق بشر که امروز در حق ملت بحرین انجام می شود به گونه ای است که باید مجرمان حقیقی در هر مرتبه ای که هستند ولو در راس حکومت آل خلیفه قصاص شوند و این چیزی است که ما می خواهیم.

حوزه: نظر شما در خصوص نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی که در شهر جده برای بررسی معامله قرن ترامپ برگزار شد و حکومت سعودی مانع از حضور هیئت ایرانی برای مشارکت در این نشست شد چه بود؟

هرکشور میزبان نشست های بین المللی یا منطقه ای حق ندارد کشوری را از حضور در چنین نشست هایی محروم کند و مانع حضور آنها بشود و عربستان می توانست  از میزبانی این نشست کناره گیری کرده و عذر خواهی کند؛ اقدامی که آل سعود در خصوص تمام حقوق و قوانین معمول در چنین شرایطی  به طور معمول انجام می دهد و این اقدام در حالی انجام شد که اصلا آل سعود حق چنین کاری را یعنی منع ایران از حضور در این نشست را نداشت اما آنها برای یاری دادن ترامپ و نتانیاهو مانع از حضور جمهوری اسلامی ایران در چنین نشستی شدند تا ایران در تصمیم گیری جمعی تاثیری نداشته باشد.

معامله قرن از ابتدا مرده به دنیا آمد

 اما با این وجود آنها هرگز در اجرای این معامله ناگوار و ناخوشایند موفق نخواهند شد پس این معامله ای است که به اذن خداوند مرده به دنیا آمد.

نقش مهم شهید حاج قاسم سلیمانی در پرونده منطقه ای بحرین

حوزه: نظر شما در خصوص توصیه ها و نظرات شهید سردار سلیمانی در قضیه بحرین قبل از شهادتشان چیست و تاثیر شهادت ایشان در میان ملت بحرین را چگون ارزیابی می کنید.

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی شخصیتی است که در تمام پرونده های منطقه و از جمله پرونده بحرین تاثیر گذار بوده است.ایشان نقش محوری و اساسی در حمایت از گروه های مقاومت داشتند، همچنین شهید سلیمانی مخالفان و معارضان اشغالگران بیگانه در کشورهای اسلامی و مقاومت آنها را همواره تشویق می کرد.

ملت بحرین بر خروج اشغالگران آمریکایی از منطقه تاکید کردند

در بحرین غم بزرگی بعد از شنیدن شهادت حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و دوستان شهید دیگرشان حکمفرما شد و این غم و اندوه بزرگ در راهپیمایی ها و تظاهرات گسترده در اعلام همبستگی با این شهدا آشکار بود و مردم بحرین بر ادامه اخراج اشغالگران آمریکایی از منطقه تاکید کردند که این امر حتما در آینده محقق خواهد شد.

حوزه: حدودا سه سال پیش بود که شهید سردار قاسم سلیمانی در خصوص هر گونه تعرض به شیخ عیسی قاسم رهبر برجسته شیعیان بحرین هشدار دادند که بازتاب گسترده ای در سطح منطقه داشت بعد از گذشت چند سال از انقلاب بحرین تحولات بحرین و تصمیم گیری مقامات آل خلیفه را چگونه ارزیابی می کنید.

جواب این سوال این است که در شرایط طبیعی هر حکومتی نسبت به این هشدارها باید واکنش مثبت نشان دهد، اما حکومت آل خلیفه حکومت عادی و طبیعی نیست و صاحب تصمیم هایش نیست بنابراین به اعتقاد من آل خلیفه به این هشدار گوش نکرد چرا که آنها تابع روسایشان هستند و از آل سعود اجازه می گیرند از این رو تصمیم آل خلیفه تصمیمی عقلایی و طبیعی و مستقل نیست چرا که آنها  رفتارشان در مورد ایشان بی توجهی و بی اعتنایی بود و خداوند عالم و به همه امور آگاه است.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha