جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ابراهیم حاتمی کیا

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در یادداشتی به مقایسه سینمای ایران و دیگر کشورها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در یادداشتی درباره سینما آورده است: افراد و کارگردانهایی مثل «ابراهیم حاتمی کیا» که از جنس مردم هستند باید تقویت و حمایت شوند زیرا این افراد به نوعی سفیران روشنفکری و... انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

امروزه می بینیم در سینمای هالیوود با چهره خیالی چطور داستان پردازی می کنند و قهرمان می سازنند و این قهرمان های پوشالین را با پوشش امپراطوری رسانه حتی برای کشورهای جهان سوم جا می اندازند، طوری که الان نوجوان ایرانی اسپایدرمن، بت متن، ماسک و ... از شهید هادی و دیگر شهدا بهتر می شناسد و این جای بسی افسوس دارد که ایران عزیز ما پر از قهرمانهای واقعی است که هر کدام می تواند الگوی خوبی برای نسل جدید باشد، ولی از آنها غافل شده ایم.

از سویی دیگر در کشور آسیایی و خاوردور زمانی که فلیمی ساخته می شود، افسانه ای که در کتابهایشان چند سط بیشتر بیشتر درباره آن نیامده است به  فیلم و سریال بزرگ سینمایی تبدیل می شود که نمونه بازر این افسانه سرایی رسانه های برون مرزی و آسیایی را می توان افسانه «جومونگ» دانست و این افسانه بخش زیادی از ذهن و افکار ملت به ویژه جوانان و نوجوانان ما را مشغول می کند.

جالب اینجاست که فیلم سازهای وطنی به دنبال چهره های واقعی و رئال در کشور نمی روند و تلاششان را در ساخت فیلم های کلیشه ای صرف می کنند، فیلم هایی که به دلیل بی محتوایی و حتی ابتذالی که در آن نهفته است، خانواده اجازه نمی دهند که آن فیلم را با فرزندان خود نگاه کنند!!.

با این حال چند روز گذشته در سینما «بهمن» سنندج فیلمی از فیلمهای جشنواره فجر از کارگران انقلابی ابراهیم حاتمی کیا اکران شد، کارگردانی که تازه می فهمیم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به ایشان چرا لقب سردار هنر را دادند.

 فلیم «خروج» فیلمی بر گرفته از یک داستان رئال و واقعی بود که در آن عده ای کشاورز با تراکتور از روستا برای گرفتن حقشان به دفتر ریاست جمهوری در تهران می روند که حکایت فیلم حکایت حال امروز کل جامعه هست و با نگاه کردن به این فیلم حاتمی کیا متوجه قدرت بسیار بالای سینما می شویم.

در این فیلم از مردم رنج کشیده انقلابی و پدران و همسر شهیدی روایت می شود که برای گرفتن حداقل حق خود و اهالی روستایشان چقدر پرتلاش هستند، اما انگار سیاسیون کاری غیر از رفتارهای پوپولیستی و در نهایت زبان تهدید بنام امینت ملی ندارند.

امروزه اهالی رسانه و سینما رسالت سنگینی برعهده دارند تا مردم را از واقعیت های جامعه با زبان هنر آگاه سازند و نباید خودشان در مقام یک سلبریتی، یک پای ماجرا برای انحراف فکر و انتخاب صیحیح مردم باشند و در بزنگاه ها به جای اینکه بدهکار مردم باشند، طلبکار باشند.

افراد و کارگردان هایی همانند «ابراهیم حاتمی کیا» که از جنس مردم هستند باید تقویت و حمایت شوند، زیرا این افراد به نوعی سفیران روشنفکری و... انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha