پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ادریس سلیمان مسئول سیاسی حزب کنگره مردمی سودان

حوزه/ ادریس سلیمان مسئول سیاسی حزب کنگره مردمی سودان دیدار عبد الفتاح البرهان رئیس شورای اجرایی سودان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگر اسرائیلی را اقدامی ننگین و ذلّت بار دانست و آن را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ادریس سلیمان مسئول سیاسی حزب کنگره مردمی سودان دیدار عبد الفتاح البرهان رئیس شورای اجرایی سودان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اشغالگر اسرائیلی را اقدامی ننگین و ذلّت بار دانست و آن را محکوم کرد و گفت: این اقدام مخالف موضع ملت سودان است که همیشه حامی مسئله فلسطین می باشد.

وی با بیان اینکه دیدار البرهان و نتانیاهو ضربه ای بر پیکر ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی و بی احترامی به ملت سودان است که به موضع گیری در دفاع از حقوق و مبانی فلسطین معروف است، تأکید کرد: ملت سودان با شدید ترین عبارات این دیدار عادی سازی روابط را رد می کند.

سلیمان ادامه داد: موضع گیری های ملت سودان معروف و ثابت است و این ملت به مسئله فلسطین ایمان داشته و دارد و آن را مسئله خود و مسئله اول امت اسلامی و عربی می داند.

وی افزود: فلسطین برای ما یک مسئله حاشیه ای نیست، بلکه یک مسئله اصلی، اعتقادی و انسانی است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

فلسطین، مسئله اول سودان است

ادریس سلیمان اشاره کرد: دیدار نتانیاهو و البرهان اقدامی بسیار شوکه کننده بود؛  چرا که سودان به موضع گیری های اصیل خود معروف است و تمامی دولت ها، قدرت ها و سازمان های سودانی حامی مسئله فلسطین و حق آن بر تمامی اراضی بوده و هست.

وی با بیان اینکه اقدام البرهان بیانگر موضع خود اوست و او از سوی ملت سودان انتخاب نشده و تنها به حکم ضرورت در این موقعیت قرار دارد، گفت: وظیفه البرهان رسیدگی و تسهیل امور سودان است و مطلقاً حق ندارد که موضع گیری ها را در قبال مسائل اساسی و اصلی سودان که مسئله فلسطین از جمله آنهاست، تغییر دهد.

عضو کنگره مردمی با اشاره به اینکه موضع البرهان از سوی ملت سودان نبوده و با مشورت اعضای شورای انتقالی و دولت انجام نگرفته، افزود: این دیدار هرگز مبانی ملت سودان را تغییر نخواهد داد.

وی در همین راستا با تأکید بر اینکه قدرت های سودانی از طریق بیانیه ها، موضع گیری ها و تظاهرات و رسانه های سودانی و عربی مخالفت کامل خود را با دیدار البرهان با نتانیاهو اعلام کردند، گفت: اقدامات عملی در جهت آشکار شدن انگیزه ها و خروجی های این دیدار در دست انجام است.

سودان گرسنگی را تحمل می کند، امّا از موضع خود در خصوص فلسطین کوتاه نمی آید

سلیمان در خصوص این مسئله که این دیدار برای از بهبود روابط با آمریکا و با هدف رفع تحریم ها علیه سودان انجام گرفت، گفت: سودان گرسنگی را تحمل می کند، امّا از موضع خود در خصوص فلسطین کوتاه نمی آید و سوء استفاده، تسلیم و فریب را نخواهد پذیرفت.

مسئول سیاسی کنگره مردمی سودان بیان داشت: این سخن که در مقابل عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تحریم ها برداشته می شود، توهم و خیالی بیش نیست و این ممکن نیست که اسرائیل به ما چیزی بدهد، اسرائیل تنها مرگ را میان کشور های عربی و آفریقایی توزیع می کند و به ملت ها و کشور ها اسلحه می دهد تا با هم بجنگند.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل برای تضعیف سودان در تمامی سطوح تلاش می کند و به دنبال این است که سودان کشور ضعیف و از هم گسسته باشد؛ چرا که سودان با موضع  گیری های اصیل خود در قبال ملت و مسئله فلسطین، خطر بزرگی برای آن به شمار می رود.

سلیمان اشاره کرد: تجربه نشان می دهد، هر کس به اشغالگران اسرائیلی نزدیک شد از آن سودی نبرد و تمام کسانی که برای عادی سازی روابط با اسرائیل شتاب کردند، غیر از خواری، شکست و ذلّت چیزی نصبشان نشد.

معامله قرن، سیلی قرن بر صورت امت عربی و اسلامی و بشریت است

عضو کنگره مردمی سودان در خصوص بند های معامله قرن که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام شد، گفت: این معامله، ظالمانه و جنایتکارانه است و برای حذف مسئله فلسطین تلاش می کند. این معامله نیست، بلکه سیلی بر صورت تمامی امت عربی و اسلامی و بشریت است.

وی افزود: رژیم اسرائیل و آمریکا نمی خواهند هیچکدام از حقوق فلسطینی ها، حتی حقوقی که سازمان ملل تصویب کرده و پیمان نامه های بین المللی بر آن تأکید دارد را به آنان بازگرداند.

سلیمان طرح ترامپ و نتانیاهو را تلاشی برای کسب قدرت در انتخابات آینده دانست و گفت: این معامله هیچ سودی برای ملت فلسطین ندارد و تنها هدف آن حذف باقی مانده مسئله فلسطین است.

مقاومت سلاح مبارزه است

عضو کنگره مردمی در خصوص راه های مقابله با طرح ترامپ، گفت: مقاومت فراگیر تنها راهی است که می تواند زیاده خواهی ها و طمع ورزی های آمریکا و اسرائیل را مهار کرده و توطئه های آن را در جهت حذف مسئله فلسطین متوقف سازد و مقاومت این توانایی را دارد که تمامی فلسطین را از بحر تا نهر و از رفح تا رأس الناقوره آزاد سازد.

وی ادامه داد: مذاکرات چیزی جز ضایع شدن حق برای ملت فلسطین در پی نخواهد داشت و زمانی که یکی از طرف های مذاکره ضعیف باشد، طرف قدرتمند آنچه را بخواهد دیکته می کند و این چیزی است که برخی از طرف های فلسطینی گمان کردند می توانند از طریق پیمان اسلو و اسرائیل و آمریکا به دستاوردی برسند، امّا دست خالی برگشتند.

ادریس سلیمانی از ملت فلسطین خواست به دعوت های مشکوک توجهی نکنند و گفت: معامله قرن به مثابه سیلی قرن است و ملت فلسطین و امت بدون مقاومت فراگیر، جهاد و شهادت نخواهد توانست به تمامی اراضی و حقوق ثابت خود در فلسطین دست یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha