پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الصادق المهدی رهبر حزب الامه سودان

حوزه/ الصادق المهدی رهبر حزب الامة سودان بار دیگر مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را اعلام و عبد الفتاح البرهان را به عقب نشینی از اقدامات خود و اعتراف به اشتباه خود، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، الصادق المهدی رهبر حزب الامه سودان بار دیگر مخالفت خود را با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را اعلام کرد و عبد الفتاح البرهان را به عقب نشینی از اقدامات خود و اعتراف به اشتباهی که در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیلی مرتکب شده، دعوت کرد.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه اغلب ملت سودان با طرح عادی سازی روابط با اسرائیل مخالف هستند، گفت: حزب الامة در انتخابات آینده با شعار "نه به عادی سازی روابط با اسرائیل" وارد خواهد شد.

المهدی با اشاره به اینکه صهیونیسم منبع اصلی تمامی انواع نژاد پرستی و ظلم است، افزود: عادی سازی روابط با اسرائیل هیچ تأثیر مثبتی برای سودان نخواهد داشت.

رهبر حزب الامه ادامه داد: قانون اساسی سودان اجازه نمی دهد هیچ فردی با نخست وزیر رژیم اسرائیل  دیدار کند و این اقدام اشتباهی اجرایی است که خسارت سیاسی در پی دارد و موجب شعله ور شدن آتش فتنه می شود.

الصادق المهدی مخالفت قاطع خود را با عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کرد و ادعای های رژیم اشغالگر مبنی بر کمک رسانی به سودان را توهم بزرگ دانست و گفت: دیدار البرهان با نتانیاهو، هرگز منافع ملی یا عربی یا بین المللی را تحقق نخواهد بخشید.

وی اشاره کرد: نتانیاهو رفتار نژادپرستانه دارد و تمامی پیمان نامه های بین المللی در خصوص مسئله فلسطین را نقض کرده و تلاش می کند، حقوق دیگران را زیر پا بگذارد.

شکایت وکلای سودانی از البرهان و تجمع اعتراضی دانشجویان سودانی در مخالفت با عادی سازی روابط

از طرف دیگر سایت های سودانی اعلام کردند که وکلای سودانی در مخالفت با دیدار رئیس شورای حاکمیتی سودان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، شکایت نامه تنظیم کرده و این دیدار را مخالف با قانون قطع رابطه با اسرائیل دانستند که در سال 1958 میلادی صادر شد.

وکالا در شکایت نامه خود که آن را به دادگاه تحویل دادند، ذکر کردند که البرهان از دایره اختیارات خود که در قانون اساسی آمده خارج شده و قانون قطع رابطه با اسرائیل را که هر گونه توافق با هیئت ها و افراد مقیم در اسرائیل منع می کند را نقض کرده است.

در همین راستا ده ها نفر از دانشجویان دانشگاه سودان برای مخالفت با دیدار البرهان با نتانیاهو در مقابل این دانشگاه تجمع کرده و پوستر هایی در دست گرفته بودند که روی آن نوشته بود، "ملت فلسطین، ملت عزّت و کرامت"،" نه به معامله قرن" و " من دانشجوی سودانی هستم، من مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستم".

همچنین گروه های سودانی مخالف عادی سازی سازی روابط با اسرائیل با تشکیل کمپینی یک میلیون امضا جمع کردند تا مخالفت ملت سودان را با اقدام البرهان در عادی سازی روابط اعلام کنند و آنان این فعالیت را در شبکه های اجتماعی نیز انجام دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha