جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامی کاشانی

حوزه/ خطیب نماز جمعه تهران گفت: وقتی که انقلاب شکوهمند اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ با رهبری پیامبرگونه امام امت به پیروزی رسید، امید، حیات و زندگی را به ملت های مظلوم منطقه برگرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های امروز (۱۸ بهمن) نماز جمعه تهران با اشاره به تاریخ پیش از ۲۲ بهمن در ایران و کشورهای اسلامی اظهارکرد: اگر انقلاب رخ نمی داد، آمریکا و صهیونیسم بر جهان اسلام به طور کامل مسلط می‌شدند و حتی خود کشور ایران نیز در همه مسائل سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی آمریکایی و صهیونیستی می‌شد.

عضو خبرگان رهبری افزود: سازمان ملل و شورای امنیت مرکب از چند کشور گفتند که فلسطین باید به دو بخش عربی و یهودی تقسیم بشود. آنها همچنین به ایران گفتند که ایرانی و یهودی برادر هستند. این برادری به معنی این بود که خواسته صهیونیسم را عمل کند که این موضوع در ابعاد مختلف خود را نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله کاشانی در مقابل اعلام برادری ایران و صهیونیسم و تقسیم فلسطین به دو بخش، مقاومت کرد. اولین کار شاه تبعید ایشان به لبنان بود و بعد از آن زمینه را برای مقاصد خود آرام و مهیا کرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: من در همان مقطع به مکه مشرف شدم و در گفتگویی که با برخی از مسلمانان سایر کشورها داشتم، آنها به من می‌گفتند که ایران برادر یهود است، چراکه صهیونیست‌ها وقتی می‌خواستند کشورهای عربی را بمباران کنند، سوخت نداشتند و با پرواز هواپیماهای جنگیشان بر فراز ایران، سوخت گیری می‌کردند. من نیز در مقابل آنها جوابی نداشتم.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: سیاست رژیم اسرائیل از نیل تا فرات بود و اگر به این نتیجه هم می‌رسید، اهدافش را گسترش می‌داد و به نقاط دیگر می‌رفتند.

وی ادامه داد: صهیونیست ها از بنزین ایران در موضوع اقتصادی و ماشین جنگی خود بهره می بردند. شاه نوکر آنها بود و هرچه به او می گفتند، اجرا می‌کرد. وقتی فلسطین را به دو بخش تقسیم کردند، در بخش صهیونیستی چیزی نبود و برنج، گندم، مرغ و تخم مرغ را از ایران می گرفتند، نفت را هم از ایران می گرفتند و به جای پول آن، مواد غذایی می‌فروختند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ایران در آن مقطع خودکفا بود و وابستگی کمی به نفت داشت، اما آنها تلاش کردند تا موضوع را برعکس کنند و پول ایران را بگیرند و به ما کالا بفروشند. آنها تلاش کردند به جای آنکه ایران غذا صادر کند، روند را معکوس کرده و مواد غذایی به کشورما صادر کنند.

آیت الله امامی کاشانی در مورد تقسیم اراضی ادامه داد: آنها تلاش کردند کشاورزی را از بین ببرند که آثارش هنوز پابرجاست. بعد از مدتی این موضوعات باعث شد که ایران به آمریکا و صهیونیسم وابسته شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مجلس مولود ۲۲ بهمن و فداکاری‌هاست، بنابراین باید به مجلس و پای صندوق آمدن اهمیت داد، گفت: عظمت ایران به این است که مردم پای صندوق بیایند و دشمن مبهوت شود.

وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: ۲۲ بهمن، نوری بود و به کشورهای دیگر نیز رفت. به جز برخی کشورهای اسلامی مانند سعودی که نوکر هستند، بقیه در مقابل صهیونیسم و آمریکا ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: ۲۲ بهمن حادثه ای بود که در تاریخ رخ داد. این حادثه اهداف انبیا و اولیا را در تاریخ بشریت تحقق بخشید. بررسی تاریخ یعنی از گذشته پند و درس بگیریم و بر اساس بررسی آن آینده را تنظیم و استوار کنیم. این موضوع فلسفه تاریخ است که بر اساس اصول تاریخی، آینده را پی‌ریزی کنیم.

آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: در کنار فلسفه تاریخ، بحث جبر تاریخی را نیز داریم. جبر تاریخی به معنای کمونیستی آن نیست که اقتصاد را مطرح می کرد و در نهایت غلط از آب درآمد، بلکه به حوادثی مربوط می شود که در طول تاریخ رخ می دهد و از قانون و سنت خداوند نشات گرفته است، در واقع نعمت ها، آزمایش ها و نقمتهای خدا و آنچه خداوند برای بشر بر اساس سلسله حوادثی قرار داده، جبر تاریخ است.

عضو تشخیص مصلحت نظام در مورد وضعیت علمی پیش از انقلاب خاطرنشان کرد: اگر ۲۲ بهمن نبود، بلایی که سر ایران آورده بودند، سر دیگر کشورهای اسلامی می آوردند. آنها هنوز هم برنامه دارند، ولی به لطف خداوند به بن‌بست رسیده‌اند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگ دینی نیز حوزه‌ها را تعطیل و روضه‌ها را ممنوع کردند و کشف حجاب انجام دادند و این برنامه دشمن برای ایران و جهان اسلام بود. اما ۲۲ بهمن نوری بر ایران افکند و این نور به کشورهای دیگر هم رفت و الان بیشتر کشورهای اسلامی به جز چند کشور نوکر و بدبخت مانند سعودی، اینگونه‌اند و متن ملت‌های مسلمان در برابر صهیونیسم و امریکا ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: چهلم سپهبد شهید سلیمانی هم مصادف با ۲۲ بهمن است. ایشان کسی بودند که از همین سفره ایمان و عمل صالح برداشتند و به این نقطه از عظمت رسیدند. نظامیان آمریکا می‌گفتند اگر ارتش آمریکا همچون سردار سلیمانی داشت، ارتش آمریکا ارزش بالایی می‌یافت.

امام جمعه موقت تهران گفت: امنیت ما مدیون سردار سلیمانی است تا جایی که آیت‌الله سیستانی و رهبر معظم انقلاب وقتی پیام تسلیت می‌زدند به این جمله اشاره می‌کردند که او در خدماتی که به عراق در مقابل داعش کرد، خدماتی بی‌نظیر بود.

وی افزود: عظمت ایران به این است که جمعیت‌ها حرکت کنند و دشمن مبهوت شود. البته امروز دشمن جز اینکه در لجن‌های خودش دست و پا می‌زند، کاری بلد نیست. همین طرح معامله قرن طرحی است که جز اینکه لجن آنها را متعفن کند چیزی نیست.  

وی به مناسبت نزدیک شدن به ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان حدیثی از ایشان پرداخت و گفت: حضرت در پاسخ به فردی که خواهان میراثی از پیامبر(ص) بود، گفت پیامبر (ص) فرمودند که مؤمن نیست کسی که همسایه از شر او آسوده نباشد. اگر کسی به خدا و قیامت ایمان دارد یا خیر(حرف پاکیزه) بگوید یا سکوت کند و خداوند دشمن کسی است که فحش دهد و بدزبان (بد دهن) باشد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha