پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در انتخاب نمایندگان باید به دقت تحقیق کنیم و از روی احساسات و بحران های ایجاد شده توسط جریان های سیاسی رای ندهیم و دو مولفه صداقت و امانت داری را مورد نظر قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و دوری از محرمات الهی، خاطر نشان کرد: امیدواریم این دعوت به تقوا در خصوص همه ما مستجاب شود.

وی به سالروز دیدار فرماندهان نیروهای هوایی با امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام در این دیدار فرمودند که ما می خواهیم شما آقای خودتان باشید، و امروز می بینید که این سخن امام محقق شده است و فرزندان این مرز و بوم مایه افتخار نظام اسلامی هستند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نیاز امروز ما به یک مجلس قوی است، یادآور شد: نجات کشور، حفظ عزت و تقویت نظارت ها و در راس بودن مجلس، همه و همه در گرو داشتن یک مجلس قوی است.

وی تصریح کرد: مجلس قوی، زمینه های قدرت را برای کشور فراهم می کند، و لذا کشور می تواند در عرصه های بین المللی با قدرت بیشتری وارد عمل شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه زبان دنیا، زبان قدرت است، ابراز داشت: منطق آمریکا منطق قدرت است و عین الاسد این را ثابت کرد که زبانی که آنها می فهمند زبان قدرت است، بنابراین مجلس قوی، مولفه های قدرت را در کشور تقویت خواهد کرد.

وی در ادامه به تشریح مولفه های مجلس قوی پرداخت و گفت: علت آنکه پیامبر گرامی اسلام به امام علی(ع) مسئولیت های فراوانی می دادند، وجود دو ویژگی صداقت و امانت داری در وجود ایشان بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی یادآور شد: در انتخاب نمایندگان باید به دقت تحقیق کنیم و از روی احساسات و فضاهای ایجاد شده توسط جریان های سیاسی رای ندهیم و این دو مولفه را مورد نظر قرار دهیم.

وی با بیان اینکه وجود صداقت در نمایندگان و مسئولان مولفه بسیار مهم و حساسی است، گفت: هنگامی که از صداقت صحبت به میان می آید، منظور آن است که شخص دم از انقلاب نزد و دلش با انقلاب نباشد و یا دم از رهبری بزند و بر خلاف رهبری عمل کند.

امام جمعه همدان ویژگی امانت داری را زمینه ساز به وجود آمدن شجاعت در افراد دانست و گفت: کسی که امین است، به دنبال منافع شخصی، جناح های سیاسی و مسئولان نمی رود و اولویت اصلی او منافع مردم است.

وی با اشاره به ۲۲ بهمن یادآور شد: دشمن شبانه روز در حال برنامه ریزی برای این کشور است و هیچ گاه هم از این کار خسته نمی شود، البته خوب هم می داند که ملت ما نیز هیچگاه از استقامت در برابر دشمن خسته نمی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ثمره حضور در راهپیمایی ها را رقم خوردن مولفه های امنیت کشور عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای فراوانی در عرصه های گوناگون بوده است، که توصیه بنده به جوانان این است که با مطالعه کتاب صعود چهل ساله، که به استناد آمارهای بین المللی دستاوردهای این چهل سال را منتشر کرده است، جایگاه فعلی کشور را بهتر درک کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه در این روز ها باید از امام و شهدا بسیار یاد کنیم، اظهار داشت: اینکه انقلاب اسلامی ما انفجار نور بود، مطلبی روشن و قطعی است، چرا که توانست مردم و کشور را از تاریکی ها به سمت نور به حرکت درآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha