پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شجاع و عدالت خواه در تراز انقلاب اسلامی می تواند وضعیت فعلی را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان با اشاره به این که مومنان باید از خداوند بترسند، اظهار داشت: ما باید از خدا بترسیم اما معنای ترس از خدا این است که اولا از عظمت و بزرگی او بترسیم.

وی ادامه داد: این همان ترسی است که امیر المومنین از خداوند دارد و به خاطر آن ساعت ها در دل شب گریه می کند، معنای دیگر ترس از خدا، ترس از گناهانی است که مرتکب شده و یا کوتاهی هایی که در انجام تکلیف داشته است، شاید خیلی از ما این ترس را داریم و به خاطر آن به درگاه الهی گریه می کنیم و از خداوند طلب آمرزش و دوری از آتش جهنم داریم.

حجت‌الاسلام  کتابچی افزود:  این ترس زیبا است اما هر ترسی غیر از این مذموم است، ترس از دشمن از جمله ترس های منفی است که در کلام امام باقر (ع) آمده که یاوران حضرت مهدی از دشمنان هراسی ندارند.

وی تاکید کرد: معیار و ملاک تمایز انسان ها از یکدیگر به درجه تقوای آنها بستگی دارد، پس بکوشیم در ترک گناه از یکدیگر سبقت بگیریم نه در جمع مال تلاش کنیم در انجام بهتر واجبات از یکدیگر جلو بزنیم نه در تعداد و طبقات خانه و مغازه.

حجت‌الاسلام  کتابچی در ادامه به دهه فجر و ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی دستاوردهای بی شماری داشته است که هیچگاه مسئولین و حتی صدا و سیما و سینما نتوانسته اند و یا نخواسته اند به تبیین آن بپردازندفیکی از این دستاوردها مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود از طریق انتخاب مسئولین کشور در انتخابات است، از انتخاب اعضای شورای شهر که تمامی مدیریت شهر خود را در دست می گیرند تا انتخاب رئیس جمهور و خبرگان رهبری و از همه مهمتر انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تمامی این انتخابات مردم نقش محوری داشته و حاکمان خودشان را انتخاب می کنند.

وی با بیان این که دو آزمون بزرگ پیش روی ملت است، تصریح کرد: یکی از این آزمون ها  راهپیمایی 22 بهمن است که به جهت مصادف شدن با چهلمین روز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی که حقیقتا امنیت امروز و ناموس و غیرتمان را مدیون فدا کاری های او و نیروهای جان بر کف او هستیم از اهمیت ویژه تری برخوردار است و هم عاملی برای حضور بیشتر در این راهپیمائی است.

امام جمعه سلفچگان تصریح کرد: دوستان و دشمنان ما در تمامی دنیا هر ساله چشم به این راهپیمایی دارند تا ببینند ما هنوز در راه انقلاب استوار و محکم ایستاده ایم یا نه اما امسال به واسطه اتفاقاتی که افتاده حساسیت ها بیشتر از گذشته است.

وی ابراز داشت: تقابل حق و باطل به مراحل حساس خود رسیده است، امسال سالی است که نه فقط سپاهیان اسلام بلکه تمامی مردم ایران با حضور در تشییع شهید سلیمانی عزیز و فریاد انتقام سخت را مطالبه کردند که در نهایت به حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا همراه بود.

حجت‌الاسلام  کتابچی به برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: این اتخابات اولین انتخابات، در چهل سال دوم انقلاب اسلامی و اولین حضور در گام دوم است و به نوعی رزمایش مشارکت سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عدم موفقیت مجلس برای حل مشکلات اقتصادی ، معیشتی و مسائل داخلی کشور و امور سیاست خارجی نداشتن ویژگی شجاعت بود.

حجت‌الاسلام  کتابچی افزود: شجاعت در برابر نا کار آمدی دولت،شجاعت در برابر وزرای اشرافی و پولدار، شجاعت در برابر مافیای ثروت ،  قدرت و شجاعت در برابر دشمنان مردم و کشور در این مجلس نبود.

وی ادامه داد: این مجلس عدالت خواه نبود و تلاشی جهت رفع تبعیض نکرد به طوری که هیچ قانونی برای مقابله با فرار مالیاتی سرمایه داران بزرگ، زمین داران، ملک داران، خانه های خالی، پزشکان، سلبریتی ها و ... وضع نکرد.

 امام جمعه سلفچگان خاطر نشان کرد: این مجلس قانونی برای مقابله با حقوق های نجومی وضع نکرد؛ این مجلس هیچ طرح تحقیق و تفحصی از وزارتخانه های نفت، صمت، کشاورزی، اقتصاد، بانک مرکزی، دفتر ریاست جمهوری و ... کلید نزد و در به وجود آمدن شرایط فعلی نقش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha