جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان انقلابی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: رسالت مهم بانوان انقلابی، تلاش برای تعمیق معنویت و دینداری در جامعه است.

دکتر زهرا تاجیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی و اعتقادی در جامعه اسلامی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی، ایجاد تحولات فرهنگی در جامعه بوده است به خصوص با عنایت به این اصل مهم که اساساً اعتقادات و باورها، پایه عمل و رفتار ماست و اهمیت فوق العاده این مساله می طلبد که ما هر چه بیشتر و بهتر در زمینه مسایل دینی و فرهنگی، با قوت کار کنیم.

وی همچنین با اشاره به این که در آستانه اربعین شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هستیم، گفت: این که ایشان به درستی به عنوان سردار دل ها شناخته شدند، فراتر از مباحث نظامی ریشه در شخصیت، اخلاق و باور ایشان دارد، چرا که شخصیت انسانی ایشان و دفاع از مظلومین باعث شد که همه دنیا از ایشان به احترام یاد کند.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم افزود: امثال سردار سلیمانی ها در دوره زمانه ای که سرشار از دروغ و تزویر و ریاکاری است، برای همه ما حجتی است به این منظور که از ایشان الگوگیری کنیم و چنان در رفتار و شخصیت و تعمیق باورهای دینی خود کار کنیم که همچون ایشان شویم.

وی بیان داشت: این شهید والامقام کسی بود که فقط برای خدا و کسب رضای الهی کار می کرد و با اخلاص و ولایتمداری خود توانست به چنین جایگاه رفیعی دست یابد و این چنین سعادتمند و عاقبت به خیر شود.

تاجیک همچنین با تاکید بر این که رسالت مهم بانوان انقلابی و متدین ما، تلاش برای تعمیق معنویت و دینداری در جامعه است، خاطرنشان کرد: بصیرت و آگاهی ما در گرو ایجاد انقلاب درونی و معنویت برآمده از اعتقادات و باورهای دینی است که در این باره به عقیده بنده، نقش زنان متدین و انقلابی حتی از مردان مهم تر است چرا که بخش مهمی از تربیت را جامعه زنان ما عهده دار هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha