پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله غریفی

حوزه/ آیت الله غریفی گفت: معامله قرن بنا دارد مسئله فلسطین را از یاد وخاطره مسلمانان و ملت های عرب پاک کند و از سوی دیگر به دنبال یهودی سازی شهر قدس و ممنوعیت بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خویش است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه آیت الله سید عبدالله غریفی از علمای بحرین در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به معامله ننگین ترامپ موسوم به معامله قرن گفت: امت عربی و اسلامی وظیفه دارند با قدرت تمام با این معامله مخالفت کنند، زیرا این طرح شامل بدترین گزینه هاست و خطرناک ترین پیامدها را به دنبال خواهد داشت و از همه بدتر اینکه موجب مشروعیت بخشی به اشغال سرزمین فلسطین می شود.

وی افزود: بعضی مبانی در مورد مسئله فلسطین وجود دارد که نباید در ذهن امت عربی و اسلامی تغییر پیدا کند و اولین مبنای غیر قابل تغییر در این زمینه حضور فلسطین در وجدان و یاد جهان عرب است که این حضور باید همیشه در ذهن دینی و سیاسی امت باقی بماند و در تمام فعالیت های خود از آن یاد کنند.

این روحانی بحرینی ادامه داد: دومین مبنا در مورد مسئله فلسطین باقی ماندن قدس به عنوان پایتخت فلسطین است به این معنا که قدس تا ابد پایتخت فلسطین خواهد ماند و این حکمِ تاریخ و انتخاب مردم فلسطین و ملت های عرب و مسلمان است.

آیت الله غریفی تاکید کرد: سومین اصل غیر قابل تغییر در مورد فلسطین این است که مردم آواره فلسطین هرچقدر هم که از میهن خود دور شده باشند، حق بازگشت به سرزمین و میهن خود را دارند.

وی افزود: هرکدام از این اصول و مبانی که نقض شود توطئه ای خطرناک علیه فلسطن به شمار می رود و معامله قرن نیز طرحی است که تمام این اصول را نقض می کند و بنا دارد مسئله فلسطین را از یاد وخاطره تمام مسلمانان و ملت های عرب پاک کند و از بین ببرد از سوی دیگر به دنبال یهودی سازی شهر قدس و ممنوعیت بازگشت آوارگان فلسطینی به میهن خویش است.

آیت الله غریفی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان امت عربی و اسلامی وظیفه داریم با قدرت تمام با این معامله و طرح که بدترین گزینه ها را در خود جای داده مخالفت کنیم، زیرا خطرناک ترین پیامدها را به همراه خواهد داشت و موجی مشروعیت بخشی به اشغال سرزمین فلسطین خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha