شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کرمی

حوزه / در جلسه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان و مدیر کل آموزش و پرورش استان، راه های آشناسازی دانش آموزان با این فرائض مهم بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام حسن کریمی، صبح امروز در نشستی با مدیر کل آموزش وپرورش استان هرمزگان و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این اداره کل در بندر عباس، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: آموزش و پرورش بیشترین نقش را در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان در ادامه با اشاره به عدم آگاهی دانش آموزان نسبت به امر به معروف و نهی از منکر، اضافه کرد: آموزش و آشنایی دانش آموزان با امر به معروف و نهی از منکر در اولویت کاری این ستاد قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی از مهم ترین مباحث در بین دانش آموزان عدم مسئولیت پذیری نسبت به این دو واجب اجتماعی است که سبب ایجاد برخی از آسیب های اجتماعی در سطح زندگی و جامعه شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان اظهار کرد: دشمن برای فریب قشر نوجوان و جوان دارای برنامه مدون و پیچیده در تمامی حوزه ها از جمله رسانه، ماهواره، فضای مجازی و... است.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال دانش آموزان دارای صاحب فکر و ایده نو در زمینه گسترش و فرهنگ امر به معروف  که بر این مبنا دست یاری خویش را سمت آموزش و پرورش دراز کرده است.

 مدیر کل آموزش وپرورش استان هرمزگان نیز در این جلسه گفت: وظیفه ذاتی آموزش و پرورش فرهنگ سازی است، نمونه بارز طرح (همیار پلیس) که باعث کاهش میزان تصادفات و تخلفات در کشور شد.

موسی دادی زاده اظهار کرد: برای اینکه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با ویژگی ها و چارچوب اسلامی محقق شود، چاره ای جز نگاه ویژه به آموزش و پرورش نباید داشته باشیم.

وی در پایان اضافه کرد: استان هرمزگان دارای ۴ هزار مدرسه است که در اکثر مدارس نماز جماعت با حضور امامان جماعت برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha