پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق

حوزه/ محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق خواستار برگزاری نشست فوق العاده پارلمان عربی در اراضی فلسطین شد و بر مخالفت عراق با تمامی انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان عراق خواستار برگزاری نشست فوق العاده پارلمان عربی در اراضی فلسطین شد و بر مخالفت عراق با تمامی انواع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

الحلبوسی در سخنان خود که در خلال نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عربی ایراد کرد، خواستار برگزاری نشست فوق العاده پارلمانی عربی در فلسطین در خصوص معامله قرن شد و تأکید کرد: موضع عراق نسبت به مسئله فلسطین ثابت و اصولی است.

وی بر ایستادگی عراق در کنار ملت فلسطین در برپایی دولت مستقل تأکید کرد و افزود: عراق با تمامی انواع عادی سازی روابط با اسرائیل و تلاش هایی که در جهت تحمیل پروژه های مغرضانه انجام می گیرد، مخالف است و این موضع گیری از سوی تمامی اقشار و احزاب عراقی است.

رئیس مجلس عراق بر ضرورت بازگرداندن روحیه مبارزه عربی برای بازگشت به سرزمین های غصب شده و قدس اشغالی تأکید کرد و گفت: ما بر این مسئله که قدس عربی و پایتخت دولت فلسطین است، اصرار داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه عراق با حل یک جانبه مسئله فلسطین مخالفت است، گفت: ملت عراق برای تعیین سرنوشت فلسطین در کنار ملت آن می ایستد و با معامله قرن مخالفت و موضع گیری آن برگرفته از ایمان آن به وحدت عربی است.

الحلبوسی با اشاره به اینکه عراق علی رغم تحمل سختی های فراوان، مسئولیت های عربی خود را فراموش نکرده است، افزود: این عیب نیست که عرب حق تاریخی خود در فلسطین را مطالبه کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha