جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 885092
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
جلسه شورای روابط عمومی‌ مراکز حوزوی با حضور آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ایران همراه با هیئت عالی رتبه از معاونین و مسئولین مدیریت حوزه های علمیه به هندوستان سفر کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان در گفتگو با خبرگزاری حوزه  گفت: آیت الله اعراقی رئیس حوزه های علمیه ایران، عضو شورای نگهبان، امام جمعه قم سفری همراه با هیئت عالی رتبه از معاونین و مسئولین مدیریت حوزه های علمیه به هندوستان داشته اند. هدف از سفرشان اولاً به مناسبت سالگرد انقلاب اسلامی و چهلم سرداران شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس این بود که پاسخی باشد به اظهارات همدردی علما و مؤمنین هندوستان به حادثه ترور سردار سلیمانی داشتند و همچنین در جمع مؤمنین سخنرانی داشته باشند، هم در دهلی، هم در بنگلور و علی پور و علمای همراه ایشان در شهر های لکهنو و جامو به مناسبت سالگرد انقلاب و چهل سرداران رشید اسلام سخنرانی داشته باشند.
وی در ادامه گفت: از آنجا که در هندوستان بعد از شهادت سرداران اسلام، موجی از نفرت نسبت به آمریکا ایجاد شد و آنان با این حادثه ابراز همدردی کرده و بیش از هزار مجلس در حسینیه ها مساجد و ایالت های مختلف برگزار شد. هیئتی از علمای هندوستان برای عرض تسلیت به ایران آمده و با مراجع تقلید و مقام معظم رهبری دیدار داشتند. لذا در پاسخ لازم بود که آیت الله اعرافی به هند بیایند و از نزدیک تقدیر و تشکر کرده و در مراسم سرداران اسلام حضور یابند.
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی پور اشاره کرد: همچنین هدفشان دیدار با علمای عالیقدر شیعه در شهر های مختلف است و اینکه بتوانند در جهت تقویت حوزه های علمیه شیعه مشورت بدهند به علما و مدیران حوزه ها، با توجه به تجربه هایی که ایشان دارند و طرح های تحول زایی که در حوزه علمیه قم اجرا کرده اند.
لذا سفر ایشان سفر با برکتی است و با علمای تراز اول اهل سنت و با برخی از رهبران ادیان مختلف و با برخی از مسئولین دولتی در هندوستان دیدار خواهند داشت و همچنین حضور ایشان موجب دلگرمی شیعیان خواهد بود.
وی در پایان بیان داشت: امشب مراسم بسیار بزرگی به عنوان چهلم از سوی نمایندگی مقام معظم رهبری در دهلی و در خانه فرهنگ برگزار می شود و شخصیت های مختلفی سخنرانی می کنند و در پایان آیت الله اعرافی سخنرانی خواهند داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha