جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاضی آمریکایی جلسه دادرسی بمب گذار مسجد را به تعویق انداخت

حوزه/ درحالی که قرار بود جلسه دادرسی عامل بمب گذاری مسجد بلومینگتون در ایالت ایلینوی این ماه برگزار شود، به درخواست تیم دادرسی متهم، جلسه دادگاه تا ماه آوریل به تاخیر افتاد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از twincities، قاضی دادگاه فدرال ایالت ایلینوی روز جمعه جلسه دادرسی عامل بمب گذاری در مسجد شهر بلومینگتون را به تاخیر انداخت. مایکل هری که یکی از رهبران راست افراطی گروه نژادپرست و اسلام ستیز می باشد به جرم بمب گذاری سال ۲۰۱۷ در مسجد بلومینگتون محاکمه می شود که دادرسی وی به حکم قاضی تا ماه آوریل یه تعویق افتاده است زیرا تیم دفاعی او فرصت بیشتری برای آماده سازی خواسته بودند.

درحالی که مایل هری قرار بود در ماه جاری به جرم های متعددی از جمله بمب گذاری در مسجد مورد محاکمه قرار بگیرد اما دونوان فرانک، قاضی منطقه ای در ایالات متحده به درخواست تیم دفاعی تصمیم گرفت که جلسه دادرسی را تا ۲۷ آوریل به تاخیر بیاندازد.

گفتنی است هری و دو نفر دیگر از اعضای این گروه نژادپرست، به قصد ترساندن و بیرون راندن مسلمانان از آمریکا، مرکز اسلامی دارالفاروغ در بلومینگتون را  هدف حمله قرار دادند. در این حمله که آگوست ۲۰۱۷ به وقوع پیوست خوشبختانه کسی آسیب ندید. هری به بمبگذاری یک درمانگاه زنان در ایلینوی نیز محکوم شده است. همدستان او به بمب گذاری در مسجد اعتراف کرده اند.

به گفته دادستان این گروه  شبه نظامی کوچک مسجد دارالفاروق را به این جهت انتخاب کرده بودند که به دلیل فاصله زیاد از زادگاه شان انتظار می رفت کسی به آنان مشکوک نشود. آن ها همچنین سعی داشته اند برای اقدامات تروریستی آینده سربازگیری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha