پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ترامپ و نتانیاهو

حوزه/ معامله شوم قرن فلسطینی ها را به یاد بیانیه‌ها و معامله‌های شومی می اندازد که هدفشان حذف مسئله و حقوق ملی فلسطین بود که از جمله آن ها بیانیه بالفور است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، معامله شوم قرن فلسطینی ها را به یاد بیانیه های و معامله های شومی می اندازد که هدفشان حذف مسئله و حقوق ملی فلسطین بود که از جمله آنها بیانیه ننگین بالفور است.

از بند های این معامله، برپایی دولت فلسطینی بدون حاکمیت و سلاح است که با پل ها و تونل ها به هم وصل می شود و نه فرودگاهی دارد و نه بندری. همچنین شهر قدس اشغالی پایتخت رژیم اسرائیل می شود.

محمود عفانه پیرمرد فلسطینی از شهر قلقیلیه گفت: بعد از تلاش های زیاد برای جمع آوری کارت های شناسایی همسایه هایی که در منطقه "مقام شمعون نبی" ساکن بودند، نقشه ای برای سرزمین اشغالی ما در داخل اراضی 48 (عرب اسرائیلی) ترسیم شد.

وی افزود: این نقشه ثابت می کند که چگونه سرزمین ما در پی جنگ 1948 م و جنگ 1967 م و قضیه دیوار حائل اسرائیل در کرانه باختری و در نهایت معامله قرن از دست رفت.

عفانه با اشاره به اینکه کودکی ام را در سرزمین وسیع خودمان گذراندم و اکنون ایام پیری را در شهری که با دیوار، شهرک ها و راه های پیچ در پیچ محاصره شده، سپری می کنم، افزود: این حوادث مرا بیانیه بالفور و قیمومیت انگلیسی که در مهاجرت یهود به سرزمین فلسطین نقش داشت و برپایی یهودیت بعد از روز نکبت فلسطین در سال 1948 میلادی را یاد آور می شود و من به یاد پول فلسطین و راه آهن می افتم.

پیرمرد فلسطینی در ادامه گفت: هیچ اقدامی سنگین تر از معامله قرن برای مسئله فلسطین ندیدم؛ این معامله مسئله فلسطین را از ریشه حذف و همه چیزی را ملغی کرد، گویی ضربه ای تمام کننده بر پیکر مسئله اول عربی و اسلامی وارد نمود.

جهاد منصور 77 ساله گفت: معامله قرن من را به گذشته به ویژه جنگ 1967 میلادی می برد و در آن زمان نیرو های اشغالگر 80 درصد از خانه های شهروندان را در استان قلقیلیه ویران کردند.

منصور با بیان اینکه امروز در روزگار نکبت "طرح ترامپ" زندگی می کنم، اشاره کرد: دیوار حائل اسرائیلی، شهرک ها و معامله قرن زمین های شهروندان را محاصره کرده است و این معامله سرزمین، آینده و حاضر ما را به شهرک نشینان یهودی می بخشد.

وی افزود: توقع نداشتیم که تا این حد علیه ما توطئه شود و حق ما پایمال گردد. زمانیکه کودک بودیم برای نابودی بیانیه بالفور شعار می دادیم و امروز که 77 ساله شده ام، معامله ننگینی را می بینم که رؤیای ما و تمامی فلسطینی های جهان را در خصوص وطنمان دزدید.

محمود جعیدی کارمند بازنشسته ضمن موافقت با حرف های این دو فلسطینی، می گوید: سرزمین ما در جنگ 1948 میلادی از دست رفت و باور نمی کردیم که سرزمین های باقی مانده به شهرک ها تبدیل می شود و دیوار حائل اسرائیل در آغاز سال 2003م آن را تقسیم خواهد کرد و در سال 2020 میلادی معامله جدیدی برای ما رونمایی می شود.

وی تأکید کرد: فلسطینی ها به حق بازگشت و مقدسات خود متمسک و پایبند هستند و متعهدند که تا پیروزی یا شهادت در سرزمین خود باقی بمانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha