پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم اربعین شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در قم

حوزه/ مراسم اربعین شهادت شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس با حضور کم نظیر علما و مردم قم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، هم اکنون به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه، مراسم اربعین شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس شامگاه شنبه با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی، حسینی بوشهری، علوی بروجردی، فقیهی، بهشتی و حجج اسلام غفوری، ملکی، رفعتی، عباسی، محمدی گلپایگانی، مدنی، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب،  مهردار سرمست استاندار قم و جمع کثیری از طلاب و مردم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

اجرای گروه تواشیح، پخش کلیپ هایی از سخنان رهبر انقلاب و شهید سلیمانی و مرثیه خوانی مداح اهلبیت از دیگر برنامه های این همایش بود.

در بخشی از این مراسم علی اکبر ولایتی شییع پیکر سردار سلیمانی را در تاریخ اسلام کم نظیر دانست و بیان کرد: آنچه که در عراق اتفاق افتاد، یک خاتمه خوبی بود برا اختلافاتی که با تحریک آمریکا ایجاد شده بود.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: در سال های اخیر مرسوم نبود که عراقی ها علیه اسرائیل شعار بدهند، این اتفاق موجب شد که مردم عراق علیه رژیم صهیونیستی شعار بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی نیز در ادامه اظهار داشت: در عراق بعد از رژیم بعث دو گزینه رو به روی ما بود؛ یکی اینکه از استکبار جهانی تبعیت کنیم و دیگری این که در برابر دشمنان بایستیم و به استقلال سیاسی و ایجاد نظام سیاسی مبتنی بر انتخابات برسیم؛ مرجعیت و حوزه های علمیه عراق گزینه دوم را انتخاب کردند و خواستار نظام سیاسی مستقل شدند.

امام جمعه نجف با بیان اینکه ما موفق شدیم در میان مذاهب و حزب ها و گروه ها و افکار مختلف عراقی وحدت ایجاد کنیم، گفت: امروز در میان مذاهب و احزاب و گروه های عراق وحدت ایجاد شده است.

آیت الله محسن اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: آیت الله مکارم پایه گذار یکی از مهمترین عرصه های مبارزه ضدتکفیری بودند و کاری که ایشان انجام داد، کاری کلان بود، تا جایی که الازهر مصر تحت تاثیر قرار گرفت؛ کنفرانس ها و مکاتبات شیخ الازهر متاثر از افکار آیت الله مکارم شیرازی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اینکه شیخ الازهر اظهار می کند که شیعه و سنی دو بال جهان اسلام هستند و وهابیت جریانی خارج از اسلام است، متاثر از آیت الله مکارم شیرازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha