شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فاطمه نفری

حوزه/ بانوی داستان نویس قمی گفت: با نگارش رُمان بهتر می توان تاریخ انقلاب اسلامی و رویدادهای مهم آن را برای نسل جدید تبیین و تشریح کرد.

فاطمه نفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ذات خود دارای چنان جذابیت هایی برای تولید اثر ادبی و هنری است که اگر به همه زوایای آن در قالب نوشتن داستان و رمان و یا تولید فیلم و سریال و غیره توجه شود، قطعاً مخاطبان انبوه بسیاری جذب این گونه آثار هنری و ادبی خواهند شد.

وی افزود: به شخصه برای بنده تاریخ دارای اهمیت فوق العاده ای است به ویژه تاریخ انقلاب که سرشار از اتفاق ریز و درشت برای نگارش یک داستان یا رمان است و من در این سال ها کوشیده ام که از این ظرفیت برای به اشتراک گذاشتن حرف و دغدغه ام با مخاطب نسل امروز استفاده کنم و از این حیث به شدت معتقدم که در قالب رمان بهتر می توان نسل جدید را با تاریخ انقلاب اسلامی و حقایق مرتبط با آن آشنا کرد.

برگزیده جشنواره داستان انقلاب همچنین گفت: از سویی در نوشتن رمان ها تلاشم بر این بوده که خروجی کار، دارای قلم روان و جذابی برای مخاطب باشد به خصوص در رابطه با مخاطب نوجوان که باید مراقب بود لحن و قلم، خسته کننده و کسل کننده نباشد.

وی بیان داشت: در فرآیند داستان و رمان نویسی باید مراقب باشیم که به کلیشه های رایج دچار نشویم چرا که این مساله موجب می شود محصول نوشتاری برای مخاطب چندان باورپذیر نباشد.

نفری همچنین افزود: از این حیث چنانچه ما بتوانیم ضمن پرهیز از کارهای شعاری و کلیشه ای، خلاقیت و نوآوری داشته باشیم، بی شک رمان و داستان ما در سطح جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha