شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام برادری

حوزه/ حجت الاسلام برادری گفت: مطالعه خاطرات کسانی که برای پیروزی انقلاب اسلام زحمات زیادی را متحمل شده‌اند لازم و ضروری است و مرور این خاطرات ما را در شناخت انقلاب اسلامی کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام عیسی برادری شامگاه شنبه در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: افراد زیادی برای این‌که انقلاب به پیروزی برسد، زحمات فراوانی را متحمل شده و رنج‌ها کشیده‌اند و مطالعه خاطرات و زندگی‌ آن‌ها برای شناخت انقلاب اسلامی لازم و ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت ام‌البنین (ع) گفت: اسلام به مقوله زن، مادر و تربیت دینی اهمیت ویژه‌ای قائل است و حضرت ام‌البنین به عنوان یک زن و مادر نقش خود را در تربیت فرزندان رشیدش د به عنوان سرباز اسلام به درستی ایفا کرد.

حجت الاسلام برادری ادامه داد: در حکومت امام عصر(عج) بنابر روایات وارده ۵۰ زن به عنوان یار و یاور حضرت خواهند بود و از صدر اسلام هم زن‌ها دوشادوش مردها نقش‌آفرینی کرده‌اند و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس این نقش‌آفرینی به وضوح دیده شد.

وی تصریح کرد: مسئویت مادر بسیار سنگین است و یک مادر می‌تواند با تربیت درست فرزند خود به پیشرفت اسلام و قرآن کمک کند. مادران شهدا از این قبیل افراد بودند.

امام جمعه تکاب افزود: برای سالم ماندن جامعه، وجود مادران دین‌دار لازم و ضروری است و اگر مادران دغدغه دین و اسلام نداشته باشند، نمی‌توانند پرورش دهنده نسلی انقلابی و مذهبی باشند.

وی اضافه کرد: حضرت ام البنین (ع) نمونه‌ای از مادران فداکار است که با خلوص و پاکی نیت خود خدمات بزرگی برای اسلام و اهل بیت انجام داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha