جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 شکایت از رئیس رستورانی در میشیگان که با حجاب زنان مخالف بود

حوزه/ رستوران زنجیره ای معروف خانه آنا در میشیگان، دو بانوی مسلمان را به خاطر داشتن اعتقادات مذهبی، حجاب اسلامی و نژادشان اخراج کرده و وکلایشان به دادگاه شکایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از arabamericannews، از یک رستوران زنجیره ای در میشیگان غربی به خاطر تبعیض نژادی و مذهبی علیه یک زنان مسلمان شکایت شد. دادخواستی که در۳۰ ژانویه علیه رستوران خانه آنا در وست لندن تنظیم گردید، به اتهام ایجاد محیط ناامن کاری برای دوبانوی مسلمان و مجبور ساختن آن ها به برداشتن حجاب و دیگر موارد بوده است.

 در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط شورای روابط اسلامی آمریکایی، شعبه میشیگان تشکیل شد، در دادخواست آمده است که دو کارگر سابق، آلیشیا دانلاپ و آلیو دیائو یک مدیر و یک مدیر آشپزخانه بدون توجیه از این رستوران در تاریخ ۱۷ ژوئن سال گذشته اخراج شده اند.

در این دادخواست آمده است، که از یکی از این بانوان مسلمان خواسته شده که اگر می خواهد به کارش در این محل ادامه دهد باید حجابش را بردارد. وی حاضر به این کار نشده و در عوض به مدیر فروشگاه شکایت کرده و خواستار صحبت با یک وکیل شده است تا اطمینان حاصل کند که عملکرد رستوران «قانونی و اخلاقی» است.

به گفته وکلای این کارگران اخراج شده، مدیر رستوران توصیه کرده که از استخدام زنان محجبه اجتناب کنند. وی همچنین به دو کارگر سیاه پوست دستورداده است که اجازه ندارند موهایشان را رنگ کنند، این درحالی است که کارگران سفیدپوست چنین دستوری را دریافت نکرده اند.

 وی همچنین از یکی از کارگران پرسیده که آیا این مسلمان سنگالی تبار در محل کار نماز می خواند یا خیر، و همین مسئله در اخراج او نقش داشته است.

 گفتنی اتهامات اعلام شده علیه این رستوران شامل تبعیض نژادی، خارجی هراسی و اسلام هراسی بوده اند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha