جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باسخنرانی سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۴ بهمن ماه در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  علی اصغر ثنائی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع «همایش ملی بیانیه گام دوم انقلاب وتمدن نوین اسلامی» در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: دفتر تبلیغات با توجه به رویکرد مسئله محوری در مواجه با موضوع بیانیه گام دوم، اقداماتی تعیین کرده که از جمله آن برگزاری همایش با اهداف چون تبیین محورهای و ابعاد مختلف بیانیه و گفتمان سازی برای مهمترین ماموریت های نسل جوان به ویژه در نهادهای علمی کشور به منظور تحقق بخشیدن به بیانیه گام دوم برای حرکت به سوی تمدن نوین اسلامی است.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه افزود: از جمله مسائلی که ممکن است به عنوان آسیب در مواجهه با بیانیه گام دوم باشد، نگاه سطحی و غیر علمی و عمیق به بیانیه است.

دبیر همایش ملی بیانیه گام دوم اظهارداشت: برای جلوگیری از این آسیب و در بازخوانی و شناسایی ظرفیت های بیانیه، برخورد و مواجه ما با محورهای این بیانیه داشتن نگاه عمیق و تبیینی به محورهای بیانیه امری ضروری است.

وی ادامه داد:  معتقدیم تا این مسئله مهم اتفاق نیفتد، حرکت ما به سمت گفتمان سازی، حرکت باطلی خواهد بود، برای همین هدف اول، محورهایی برای نسل جوان در نظر گرفته شده است.

دبیر همایش اظهارداشت: در شورای علمی سیاست گذاری همایش محورهای چون، تحلیل بیانیه گام دوم با رویکرد تمدنی؛ چیستی، چرایی و چگونگی تحقق بیانیه گام دوم و ارتباط این بیانیه با اسناد بالادستی؛ تحلیل تجربه و دستاوردهای کشور با توجه به توصیه ۷ گانه بیانیه و ارزیابی وضع کنونی و نهادهای علمی و بیانیه گام دوم با تأکید بر نسل جوان به عنوان بخش ویژه همایش  در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین ثنائی گفت: بعد از فراخوان، صدها مقاله از داخل و بیرون دفتر تبلیغات اسلامی  به دبیرخانه ارسال شد، بعد از ارزیابی، ۷۶ مقاله پذیرفته و حائز رتبه چاپ شده، ۳۰ نشست علمی و تخصصی در ارتباط با محورهای مختلف بیانیه گام دوم برگزار و ۳ مصاحبه تخصصی گرفته شده و نهایتا این مقالات که در مجموع ۳هزار و ۵۰۰  صفحه علمی شد، در ۶ کتاب در روز همایش منتشر می شود.

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات افزود: سخنران افتتاحیه همایش سید عباس صالحی، وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنران اختتامیه آن حجت الاسلام والمسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

دبیر همایش اظهارداشت: این همایش ۹ صبح ۲۴ بهمن ماه در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در قم برگزار می شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha