جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه و عالی الزهراء(س) گرگان

حوزه/ زینب جمالی پور گفت: حضرت امام(ره) نمونه ای از انسان کامل بود که توانست با پیمودن راه کمال در ردیف اولیای الهی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زینب جمالی پور در نشست بصیرتی "گفتمان انقلاب اسلامی" که به مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور طلاب مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان برگزار شد، ایام دهه فجر را طلیعه آزادی ملت، محو استبداد و عقب راندن استعمار  نامید.

عضو کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان به عوامل پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: مکتب، مردم و رهبری از عوامل پیروزی هر انقلابی است که این سه عامل در انقلاب اسلامی ایران در حد کمال جلوه گر بود.

وی در ادامه به بیان ویژگی های حضرت امام(ره) پرداخت و باور عمیق به مردم را از جمله ویژگی های ایشان برشمرد و گفت: در طول انقلاب و پس از آن، بین امام خمینی(رحمه الله) و مردم رابطه ای دو سویه وجود داشت که برپایه اعتقاد متقابل بود.

جمالی پور اضافه کرد: نگاه امام خمینی(ره) به مردم، محور حرکت های اجتماعی بود، چنانچه پس از انقلاب، میزان را "رأی ملت" اعلام می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از ویژگی خاص حضرت امام(ره) که او را از سایر رهبران متمایز کرد "تلفیق و ترکیب شخصیت سیاسی و زعامت دینی ایشان" بود، چنانچه از ابتدای ورود به فعالیت های اجتماعی، علاوه بر مبارزات سیاسی، به لحاظ دینی نیز مورد تایید مراجع وقت و مورد قبول مردم بودند.

عضو کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان از دیگر ویژگی های برجسته شخصیت امام(ره) را جاذبه معنوی ایشان معرفی کرد و افزود: حضرت امام(رحمة الله علیه) هم در بُعد شخصیتی و هم به لحاظ تربیت دینی و عرفانی دارای ابعادی از اقتدار شده بود که از خود، رهبریِ پرجاذبه را به نمایش گذاشت.

جمالی پور، شجاعت و بی باکی و نیز قاطعیت در تصمیم گیری را از ویژگی های امام(ره) برشمرد و ابراز کرد: امام خمینی(ره) با باور عمیق معرفتی و قلبی و اعتقاداتی که در سایه تلاش های علمی و معنوی به دست آورد و نیز به دلیل اعتقاد راسخ به اهداف و مواضع سیاسی اجتماعی و راه های وصول به آنها، توانست نقطه ثقل حرکت های عظیم سیاسی اجتماعی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: از دیگر ویژگی های بارز حضرت امام(ره) که هم در عرصه تصمیم گیری، ایشان را توانمند ساخته و هم اقتداری نسبت به شخصیت های بزرگ معاصر به او بخشید "بُعد علمی" ایشان بود.

عضو کانون دانش آموختگان مدرسه علمیه عالی الزهرا(س) گرگان ادامه داد: امام راحل در اکثر رشته های موجود حوزه های علوم دینی و استفاده از محضر اساتید بزرگ فقه، کلام، عرفان و ...به ترکیبی برجسته از ابعاد علمی دست یافته بود.

جمالی پور، امام خمینی(ره) را انسان کامل، اسطوره زمان و احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) خواند و تصریح کرد: انسان کامل کسی است که متصف به صفات الهی و متخلق به اخلاق الله باشد و تمامی ارزش های انسانی او به صورت هماهنگ رشد نماید، حضرت امام(ره) نمونه ای از انسان کامل بود که توانست با پیمودن راه کمال در ردیف اولیای الهی قرار گیرد.

وی در پایان از بارزترین خصلت های حضرت امام(ره) را، ایمان و اطمینان به خدا دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) با توکل و ایمان بر خدا، روحی نیرومند و عزمی استوار را کسب کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha