پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در رأس راهبری و مدیریت حرکت انقلاب در مسیر دستیابی به آرمان‌ها، حکیم فرزانه‌ای قرار دارد که رهنمودهای ایشان فصل الخطاب جامعه در مسیر دستیابی به آرمان‌های انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در نشست نهایی ستاد گرامیداشت دهه فجر، به تبیین ملاحظات انقلابی گری در مسیر تداوم و تقویت انقلاب و نظام اسلامی پرداخت.

وی افزود: تحقق واقعی آرمان‌گرایی و نیفتادن در دام انحراف و ارتجاع، نیازمند توجه به ملاحظاتی از جمله تحقق گام‌به‌گام و تدریجی آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: تحقق آرمان‌ها اقدامی دفعی نیست که به‌یک‌باره حاصل شود، بلکه فرآیندی تدریجی و گام‌به‌گام است که تحقق آن نیازمند برنامه‌ریزی طولانی مدتی است که باید با صبر و حوصله انقلابی و تدبیر و برنامه‌ریزی همراه باشد.

وی افزود: تعجیل و شتاب‌زدگی در تحقق آرمان‌ها نه‌تنها کمکی به این امر نمی‌کند، بلکه معمولاً نتیجه عکس داده و زمینه‌های سرخوردگی و واگرایی انقلابیون را فراهم خواهد کرد؛ ازاین‌رو برنامه‌ریزی در این عرصه نیز نیازمند تدبیر بزرگان و مسئولین ذی‌صلاح است.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: نباید فراموش کرد که در رأس راهبری و مدیریت حرکت انقلاب در مسیر دستیابی به آرمان‌ها، حکیم فرزانه‌ای قرار دارد که باید سخنان آن را به گوش جان سپرد و فصل الخطابی او را پذیرفت.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ملاحظات این امر انقلابی گری با حفظ نظام اسلامی است، گفت: یکی از عوامل مؤثر در پیشبرد اهداف و آرمان‌ها خود حکومت اسلامی است؛ زیرا حکومت اسلامی اگر جهت‌گیری تمام‌عیار خود را در تحقق آرمان‌ها بداند و اراده کارگزاران آن نیز چنین باشد، گام بزرگی در مسیر دستیابی به اهداف برداشته شده است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: اما اگر در این میان اختلالی پیش آید و چنین اراده‌ای هم در میان نباشد، بدون شک تحقق آرمان‌ها به تأخیر خواهد افتاد.

وی افزود: نباید فراموش کرد که حکومت برای تحقق همین اهداف شکل گرفته است و اگر در این میان غفلتی دارد، باید با مطالبه عمومی مواجه شود؛ فرقی هم ندارد این سهل‌انگاری و یا تخلف در دستگاه اجرایی باشد یا دستگاه قانون‌گذار، در هر صورت باید با مطالبه عمومی مواجه شود.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با اشاره به ضرورت انقلابی گری توأم با پرهیز از افراطی‌گری، اظهار کرد: انقلابی گری که برخاسته از شجاعت و آمیخته با جوانی است، به‌شدت در معرض آفت زیاده‌روی و افراطی‌گری است.

وی تصریح کرد: انقلابیون اگر در دام زیاده‌خواهی و افراطی‌گری اسیر شوند، خیلی زود اعتبار خود را از دست داده و در جاده انحطاط و هلاکت خواهند افتاد و حاصل آن جریانی انحرافی خواهد بود که جز ضربه زدن به آرمان‌ها و انفعال و بدنامی دستاوردی نخواهند داشت.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: حکیم فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در این ‌باره چنین فرموده‌اند: «مبادا حرکت انقلابی جوری باشد که بتوانند تهمت افراطی‌گری به او بزنند. از افراط و تفریط بایستی پرهیز کرد. جوان‌های انقلابی بدانند؛ همان‌طور که کناره‌گیری و سکوت و بی‌تفاوتی ضربه می‌زند، زیاده‌روی هم ضربه می‌زند؛ مراقب باشید زیاده‌روی نشود»؛ ازاین‌رو همه باید مراقب باشند در مسیر پیگیری اهداف انقلابی در این دام مخرب گرفتار نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha