پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بهاباد

حوزه/مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از مسجد به عنوان بهترین پایگاه برای فعالان فرهنگی یاد کرد و گفت: فعالین فرهنگی بایداخلاص و ارادت آن شهید والا مقام را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام علیرضا نجیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، در جمع فعالان فرهنگی خواهر شهرستان بهاباد، که در مهدیه این شهرستان گردهم آمده بودند، با گرامی داشت ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: در درجه اول باید شکرگزار انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نعمات بزرگ خداوندی باشیم و این نعمت بزرگ را قدر بدانیم.

وی افزود: اینکه می بینیم شهادت سردار دلها شهید سلیمانی توانست چنین موج عظیمی را در کشور ایجاد کند به این دلیل است کارهای این شهید والا مقام از روی اخلاص و برای خدا بود.

حجت الاسلام نجیمی با بیان اینکه محبت به اهل بیت(ع) شهید سلیمانی را به این درجه رساند توصیه کرد: فعالین فرهنگی باید اخلاص و ارادت آن شهید والا مقام را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

وی ابراز کرد: نتیجه فعالیت های فرهنگی پس از سال ها مجاهدت و تلاش به ثمر می نشیند؛ لذا نباید به فعالیت های مقطعی اکتفا کرد و رصد وضعیت فرهنگی و اجتماعی محل و شهرستان باید مورد توجه جدی فعالان فرهنگی باشد تا از این طریق اولویت ها مشخص و به آن توجه جدی تری صورت گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبر فرزانه انقلاب تصریح کرد: این بیانیه باید سرلوجه فعالیت های تمامی مجموعه های فرهنگی قرار گیرد به گونه ای که هر فعال فرهنگی یکبار آن را مباحثه کرده باشد.

وی افزود: فعالیت های مجموعه های فرهنگی حتما باید پیوست اجتماعی داشته باشد در غیر اینصورت به بن بست خواهد رسید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد، بر ضرورت استعدادیابی و کادرسازی تأکید کرد و گفت: البته این کادرسازی نباید به حوزه خاصی محدود شود بلکه باید استعدادها شناسایی و سپس جهت دهی شود.

* زبان هنر را بیاموزیم

حجت الاسلام نجیمی ابراز کرد: باید از زبان هنر برای انتقال آموزه های دینی و اسلامی بهره برد تا بتوان نوجوان و جوانان را جذب کرد.

وی روحیه مطالبه گری را لازمه یک فعال فرهنگی دانست و افزود: فعالین فرهنگی نباید نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر خود بی توجه باشند بلکه باید با مسئولان شهرخود در رفت و آمد بوده و از آن ها در مسائل مختلف مطالبه داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان تأکید کرد: فعالین فرهنگی باید مسجد را به عنوان اصلی ترین پایگاه فعالیت خود در مساجد قرار دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha