پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ درس اخلاق مجتمع آموزش عالی تاریخ و سیره اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، با سخنرانی «آیت‌الله سعیدی»، امام جمعه قم و نماینده ولی فقیه در استان قم و با حضور طلاب، استادان و دانش‌پژوهان مجتمع برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، با بیان این که در این مناسبت‌ها، درس‌ها و عبرت‌هایی برای ما وجود دارد، اظهار داشت: در قرآن کریم به انسان با عناوین و تعبیرات مختلفی خطاباتی ملاحظه می‌کنیم که خداوند متعال به بندگان خود خطاب نموده است.

امام جمعه قم با بیان این که «یا ایهاالذین آمنوا» معمولاً زمانی است که خداوند خطاب تکلیفی به انسان داشته است، بیان نمود: توجه به نوع خطاب‌های الهی به انسان، نیازمند ورود پژوهشی است، زیرا درس‌های ارزشمندی در تک تک فرازهای آیات الهی نهفته است.

وی، در ادامه، به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره نمود و افزود: خداوند متعال مؤمن را به خصلت‌هایی تشویق نموده است که می‌توان به وقار و استوار انسان مؤمن در حوادث اشاره نمود، زیرا انسان‌های سبک و بی‌وزن و محتوا در رویارویی با حوادث، خود را می‌بازند و از جا کنده می‌شوند.

آیت‌الله سعیدی به سیره والای ام‌البنین و شخصیت والای ایشان اشاره نمود و ابراز داشت: ام‌البنین هیچ گاه خود را در تراز زهرای مرضیه(س) نمی‌دید و با وجود داغ فرزندان، غصه و رنج‌های خود را در غم شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) خلاصه می‌نمود.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر این که خداوند متعال هیچ گاه اجر مؤمنین را زایل نمی‌کند، به ویژگی‌های اوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره نمود و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) باورمندی بر پیروزی حق بر باطل و حضور در صحنه و متزلزل نشدن در صحنه جنگ 33 روزه را اصل پیروزی برشمردند؛ ایشان با ایمان به نصرت الهی، با کمال قوت و قدرت بر پیروزی در جنگ 33 روزه تأکید داشتند.

امام جمعه قم ادامه داد: مشکل سختی در دنیا به عنوان رسم جا افتاده بود و جهانیان خوف زیادی از استکبار جهانی به سرکردگی امریکا داشتند. این هیمنه با پیروزی انقلاب اسلامی به هم ریخت.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ رفیعی، ضمن اشاره به شخصیت والای ام‌البنین و تبریک سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به ظرفیت‌ها و زمینه‌های انقلاب اسلامی اشاره نمود و اذعان داشت: در انقلاب اسلامی ایران، همه قشرها حضور پرشوری داشتند و به فضل الهی، وارد گام دوم انقلاب اسلامی شده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha