پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 885255
۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲
هستی

حوزه/ رمان «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ هفتم رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رمان «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده به ‌تازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ هفتم رسیده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «رمان نوجوان امروز» است که توسط کانون پرورش فکری چاپ می‌شود.

رمان «هستی» که برای اولین بار در سال ۱۳۸۹ منتشر شد و با چاپ هفتم، مجموع شمارگان آن به ۳۸ هزار نسخه رسیده است. این رمان تاکنون به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی و عربی نیز منتشر شده است.

این‌کتاب، داستان دختر ۱۲ ساله‌ای به نام هستی است که در آبادان زندگی می‌کند. او روحیه عجیبی دارد و کارهایش به ‌هیچ ‌وجه شبیه دختران نیست. او دوست دارد با پسرها فوتبال بازی کند و با دایی جمشید به موتورسواری برود و راندن موتور را از او یاد بگیرد. قصه این رمان که در دل جنگ روایت می‌شود، به ارتباط هستی و پدرش مربوط است. این کتاب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های کانون پرورش فکری در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و از پرمخاطب‌ترین آثار خوانده شده از سوی اعضای کتاب‌خانه‌های کانون سراسر کشور بوده است.

این رمان همچنین برگزیده‌ مخاطبان نوجوان کانون، برنده‌ نشان لاک‌پشت نقره‌ای اولین دوره لاک‌پشت پرنده، برگزیده‌ شورای کتاب کودک، برگزیده‌ بهترین فیلم‌نامه‌ اقتباسی جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان و برنده‌ نشان هدهد سفید (جشنواره انتخاب کتاب از سوی کودکان و نوجوانان سراسر کشور) شده و نامزد کتاب سال ایران، جشنواره کتاب کودک و نوجوان کانون و کتاب سال شهید غنی‌پور بوده است.

«همان‌لنگه کفش بنفش»، «آقای رنگی و گربه ناقلا یا این جوری بود که اون جوری شد»، «دیو دیگ به سر»، «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو»، «وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم»، «کتاب داستان ۵»، مجموعه «قصه‌های کوتی‌کوتی» و «زیبا صدایم کن» از دیگر آثار حسن‌زاده است که در کانون منتشر شده است. این‌نویسنده به‌عنوان نامزد ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین اندرسن سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ و همچنین نامزد جایزه آسترید لیندگرن معرفی شده است.

چاپ هفتم «هستی» با قیمت ۳۰ هزار تومان عرضه شده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha