پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: در مدینه فاضله، تولید و کار یک ارزش محسوب می شود و افرادی که نسبت به این اتفاق توجه دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در دیدار با مدیران اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی حرفه‌ای همدان با بیان اینکه از ابتدای خلقت، رسیدن به مدینه فاضله جزو آرزوهای بشر بوده است، اظهار داشت: فلاسفه و بزرگان در طول تاریخ، نظرهای متفاوتی را برای رسیدن به این آرزو مطرح کرده اند، اما در بین همه این ها، نظریه فارابی جامعیت بیشتری را دارا است.

وی افزود: فارابی مسیر دست یابی به مدینه فاضله را، بدون امام امکان پذیر نمی داند و لذا بنابراین نظریه بدون وجود امامت و انسان کامل، رسیدن به دولت کریمه که آرزوی بشر است، دور از انتظار خواهد بود.

امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به مباحث تولید و کار در جامعه یادآور شد: در آن مدینه فاضله، تولید و کار یک ارزش محسوب می شود و افرادی که نسبت به این اتفاق توجه دارند، دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

وی، یکی از معضلات جامعه امروز را عدم ارزش‌گذاری برای کار و شغل دانست و گفت: بعضی از شغل‌ها با وجود آنکه بسیار ضروری هستند، اما متاسفانه دارای ارزش چندانی در جامعه نیستند و توجه مردم بیشتر به سمت مدرک‌گرایی سوق داده شده است و کسب مهارت چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه داشتن مهارت یک ارزش است، نه داشتن مدرک تحصیلی، ابراز داشت: اگر ارزش کار در جامعه به خوبی تبیین شود، جوانان به این نتیجه می رسند که باید به دنبال کسب مهارت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمن در این سال‌ها مانع از چرخیدن چرخ‌های تولید در کشور بود و با اعمال تحریم‌های متفاوت به دنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود، اما با تمام این سنگ اندازی ها، امروز جمهوری اسلامی در رتبه هفدهم کشورهای جهان از نظر رشد علمی قرار دارد.

وی با بیان اینکه در بررسی میزان رشد انقلاب‌های دیگر با انقلاب اسلامی را باید با در نظر گرفتن تحریم ها و مشکلات مختلف بسنجیم، یادآور شد: اگر انقلاب صنعتی فرانسه باعث رشد فرانسه شد، به این دلیل بود که مانعی همانند آمریکا بر سر راه آنها نبود.

امام جمعه همدان، اقدام ملت ایران را شبیه یک معجزه دانست و گفت: اگر همه این تحریم‌ها و دسیسه‌های دشمن برای سرنگونی جمهوری اسلامی را در نظر بگیریم، انصافا باید یک دست مریزاد به مردم ایران بگوییم که در طول چهل ساله گذشته در برابر این همه سختی، عظمت را خلق کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، مسیر کشور، که به سمت تاریکی در حال حرکت بود را به سمت نورانیت تغییر داد و امروز جوانان باید با مجهز کردن خود به مهارت‌های لازم این مسیر را به درستی ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تحریم ها مشکلات فراوانی را برای کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: تحریم ها فرصت بزرگی را برای جوانان مهیا کرد تا ظرفیت های داخلی ما شکوفا شود.

وی در پایان تاکید کرد: باید به یاد داشته باشیم که دنیای امروز دنیای علم است و این دنیا آرام آرام به دنیای کیفیت‌ها تبدیل خواهد شد، دنیایی که در آن مدرک گرایی و کمیت ها ارزش خود را از دست خواهند داد، بنابراین ما باید خودمان را برای آینده آماده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha