جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۲۷ مورد نقض حقوق خبرنگاران در سرزمین های اشغالی فلسطین

حوزه/ تنها در یک ماه گذشته، نظامیان صهیونیستی ۲۷ مورد تخلف و نقض حقوق علیه روزنامه نگاران، عکاسان خبری و کارمندان رسانه ها در سرزمین های اشغالی فلسطین مرتکب شده اند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، اسرائیل در ماه ژانویه ۲۷ مورد تخلف و نقض حقوق علیه خبرنگاران و روزنامه نگاران مرتکب شده است.

آژانس خبری و اطلاع رسانی وفا در فلسطین در گزارشی که امروز اعلام کرده، از ۲۷ مورد پرونده نقض حقوق خبرنگاران، روزنامه نگاران و کارمندان نهادهای رسانه ی مشغول در سرزمین های اشغالی فلسطین در ماه ژانویه توسط نیروهای اسرائیلی خبر داد.

 در این گزارش درباره تخلف صهیونیست ها علیه روزنامه نگاران آمده است: این تخلفات شامل استفاده از گلوله های کشنده و پلاستیکی، گاز اشک آور و همچنین ضرب و شتم بدنی و دستگیری علیه خبرنگاران بوده است.

وفا نوشت که ۱۴ روزنامه نگار یا در اثر گلوله  های مرگبار و یا پلاستیکی مجروح شده اند و یا به خاطر استنشاق گاز اشک آور دچار تنگی نفس شده و یا به شدت مورد ضرب و شتم نظامیان صهیونیست قرار گرفته اند. در این میان ۱۳ خبرنگار نیز توسط نیروهای اسرائیلی بازداشت شده یا هدف گلوله قرار گرفته اند اما مجروح نشده اند. خبرنگارانی بوده که کارت مطبوعاتی شان توسط نظامیان ابطال شده است.

در این میان در روز ۶ ژانویه نظامایان اسرائیلی به چندین خبرنگار که حمله ارتش را به تاسیسات مسکونی و کشاورزی در روستای العوجه، شمال جریکو در کرانه باختری را پوشش می دادند حمله کرد.

در ۱۳ ژانویه ، اطلاعات اسرائیل ، عبدالمحسن شالالده ، عکاس خبری ، را برای بازجویی احضار کرد و که در صورت ادامه عکس برداری در جوار مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری، وی را به قتل تهدید کردند.

در ۱۹ ژانویه ، ارتش اسرائیل ، به منزل معمر اورابی ، سردبیر خبرگزاری محلی واتان حمله کرد. سربازان حمله کننده ، پسر اورابی ، اسامه را دستگیر کردند و به طرز وحشیانه ای او را کتک زدند.

در ۲۴ ژانویه ، پلیس اسرائیل به منزل روزنامه نگار عبدالکریم درویش در محله اشغالی بیت الدینا اشغالی حمله کرد. درویش توسط پلیس دستگیر شد و در رابطه با کار خود در روزنامه نگاری ، چند ساعت احضار شد. وی تنها پس از امضای ضمانت به ارزش ۱۶۰۰ دلار با قید وثیقه آزاد شد و به مدت ۱۰ روز ورودش به مسجدالاقصی ممنوع گردید.

در ۲۵ ژانویه ، ارتش اسرائیل روزنامه نگار ثاء الشریف را دستگیر کرد و پس از یورش به منزلش ، با گاز فلفل به وی حمله کرد. وی در روز بعد آزاد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha