پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارمند مسلمان سابق وزارت خارجه آمریکا از پومپئو شکایت کرد

حوزه/ کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا از پومپئو به خاطر تبعیض مذهبی در محل کار شکایت کرده و گفته به خاطر درخواست کار از منزل در ماه رمضان مورد توبیخ قرار گرفته است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از نیویورک پست، یک کارمند مسلمان سابق وزارت امورخارجه از پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل تبعیض مذهبی شکایت کرده و می گوید وی به این دلیل که در ماه رمضان درخواست کار در منزل را داده مورد بازخواست و توبیخ فراوان قرار گرفته است.

در دادخواستی فدرالی که اززا زکی، کارمند سابق ۶۲ ساله این وزارتخانه در واشنگتن دی سی تنظیم کرده، آمده است که وی در ماه ژوئن ۲۰۱۷، در ایام ماه مبارک رمضان درخواست داده بود که دو بار در هفته از منزل کار کند. در این شکایت نامه زکی خواستار ۵۰۰ هزار دلار غرامت شده است.

زکی ، که در بخش رسیدگی به شکایات افراد خارجی در ایالات متحده کار  می کرده گفت که در هفت سال گذشته، هر ساله این درخواست را می داده و هیچ مشکلی نداشته است تا اینکه ترامپ روی کار آمده است.

در این دادخواست آمده است که وی پس از درخواستش «مورد تمسخر» قرار گرفته، ایمیل های «آزاردهنده» برای او فرستاده شده و نگاه های کثیف و مضحکی به او شده است. وکیل او همچنین گفته که آن ها برای اینکه بتوانند راحت تر او را اخراج کنند کارش را به شدت مورد انتقاد قرار داده و به ناحق او را در برنامه «بهبود عملکرد» قرار داده و در نهایت اخراج شده است.

 زکی در این باره به خبرنگاران نیویورک پست گفت: این تحقیرآمیز بود. توهینی که هرگز تجربه نکرده بودم آن ها نسبت به مذهب نادان هستند. این تبعیض و جهل است است.هیچ کس به خودش زحمت ندادکه با من صحبت کندو بپرسد که چرا این مهم است؟ چرا باید در خانه می ماندم!؟ و من می توانستم توضیح دهم.

 وی در سال ۲۰۱۸،کمتر از یک سال پس از آنکه شکایتی علیه وزارتخانه در بخش فرصت اشتغال برابر علیه سرپرستش پرکرد، بازنشسته شد. به گفته زکی تنش ها در محل کار برایش بیش از اندازه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha