جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نویسنده ای در لندن که شخصیت های مسلمان را به کودکان ارائه می دهد

حوزه/ یک نویسنده عرب انگلیسی در لندن می گوید تنها زمانی که بچه دار شدم فهمیدم ما تا چه اندازه به کتاب های کودکانه با شخصیت های مسلمان نیازمند هستیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از البوابه، نویسنده کتب کودک اسلامی در لندن، از چالش های پیش رو می گوید و اینکه چرا تصمیم گرفته کتبی برای کودکان با شخصیت های مسلمان بنویسد.

«زینب مین» نویسنده عرب انگلیسی می گوید، تنها پس از اینکه بچه دار شد متوجه می شود تا چه اندازه به کتب کودکانه با شخصیت های مسلمان نیاز است و ایده نگارش در این رابطه به ذهنش خطور کرده است.

زینب می گوید وقتی در اینجا فرزندتان را به یک کتابخانه می برید، شانس یافتن یک کتاب با شخصیت های مسلمان غیرممکن یا بسیار کم است.

او علی رغم اشتیاق زیادش به نگارش، همیشه دوست داشته معلم شود و می گوید: وقتی دختربچه بودم عاشق نوشتن شدم، من دفترچه ها را با اشعارم پر می کردم اما بعدها به علم و دانش علاقه مند شدم. اما تنها پس از اینکه بچه دار شدم فهمیدم ما تا چه اندازه به کتابی با شخصیت های مسلمان نیاز داریم.

 وی می گوید: من می خواستم چیزی بنویسم که فرزندانم و سایر کودکان مسلمان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنم.

به گفته زینب راه نشر به ویژه برای نویسندگان مسلمان بسیار دشوار است.

او افزود: من شعل خود را عوض کردم و روی نوشتن متمرکز شدم. ابتدا خودم کتاب ها را منتشر می کردم و می دانستم که اگر قرار باشد تغییر ایجاد کنم باید همه چیز را به این کار اختصاص دهم.

گفتنی است کتاب کودکانه این نویسنده مسلمان توسط یک کودک مسلمان روایت می شود و به زبان کودکانه به نگارش درآمده است. او ایده این کتاب را از پسرش که در آن زمان ۹ سال داشته گرفته است. کودک بامزه و مهربان و دردسرسازی که هم هویت مسلمان و هم هویت بریتانیایی دارد. داستان زندگی کودکان مسلمان در انگلیس همراه با زورگویی در مدارس، نژادپرستی و اسلام هراسی را روایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha