پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برای نخستین بار شبکه فارغ التحصیلان مسلمان دانشگاه مینه سوتا تشکیل شد

حوزه/ بنیانگذار نخستین شبکه فارغ التحصیلان مسلمان مینه سوتا که تنها شبکه فارغ التحصیلان دینی در این دانشگاه آمریکایی می باشد می گوید هدفش برقراری ارتباط میان دانشجویان مسلمان پس از پایان دوره دانشگاه است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از mndaily، نخستین گروه فارغ التحصیلان مسلمان در دانشگاه مینه سوتا واقع در شهر مینیاپولیس آمریکا تشکیل شد.

شبکه فارغ التحصیلان مسلمان عصر جمعه ۷ فوریه، نخستین رویداد خود را به هدف تلاش  برای نزدیک سازی و مرتبط ساختن فارغ التحصیلان مسلمان به محوطه دانشگاه برای متصل کردن فارغ التحصیلان مسلمان به محوطه دانشگاه را برگزار کرد.

شمیمه عثمانی که ۱۰ سال پیش از دانشگاه مینه سوتا فارغ التحصیل شد می گوید  تا به حال با فارغ التحصیلان مسلمان در ارتباط نبوده تا اینکه این شبکه نخستین رویداد خود را برگزار کرده است.

در این رویداد ده ها تن از فارغ التحصیلان مسلمان دانشگاه مینه سوتا شرکت داشتند و روز جمعه در زیرزمین مسجد الامان در شمال شرقی میناپولیس جمع شده بودند، تا از همنشینی یکدیگر لذت برده و رابطه دوستی برقرار کنند.

  گفتنی است این شبکه فارغ التحصیلان مسلمان ، اولین گروه وابسته به فارغ التحصیلان دینی دانشگاه ، در ماه اکتبر توسط رامی شاکر ، فارغ التحصیل سال ۲۰۱۷ تاسیس شد که نیاز به منبع در جامعه خود داشت.

شاکر گفت: در مراسم فارغ التحصیلانی که در آن شرکت کرده بودم، متوجه شدم تعداد زیادی از فارغ التحصیلان مسلمان حضور ندارند ، بنابراین راهی را برای فارغ التحصیلان مسلمان ایجاد کردم تا دوباره برگردند و به این گونه با هم ارتباط برقرار سازند.

شاکر گفت که علی رغم اینکه علاقه زیادی به حفظ ارتباط با دانشگاه داشت ، اما می دید که بسیاری از مسلمانان در مراسم فارغ التحصیلان شرک نمی کنند زیرا مطمئن نیستندکه آیا کسی را آنجا بشناسند یا خیر

شاکر خاطرنشان کرد: من واقعاً می خواهم تعداد بیشتری از فارغ التحصیلان مسلمان را در امور فارغ التحصیلان ببینم ، چه از نظر حضور در برنامه ها و چه در سخنرانی ها.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha