چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
درس اخلاق مدرسه علمیه کوثر ورامین

حوزه/ استاد حوزه با اشاره به مقام والای سپهبد سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی دارای ایمانی راسخ و ثبات قدم در مسیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام سید کاظم ضیایی، صبح امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه کوثر ورامین و با محوریت بصیرت افزایی سیاسی برگزار شد، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت دهه مبارکه فجر و اربعین شهادت سردار سلیمانی، گفت: نمازی که رهبر معظم انقلاب بر پیکر سردار سلیمانی خواندند، نمازی بی سابقه بود. ایشان در آن نماز، از خداوند دو مورد را درخواست کردند؛ یکی جهاد در راه خدا و دیگری شهادت در خدا...

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در نماز، سردار را رفیق خطاب کرد و این خود گویای مقام والای شهید و نزدیکی و محبت بین ایشان و رهبری است؛ این که دشمن جرأت پیدا کرد سردار سلیمانی را ترور کند نتیجه ضعف دولتمردان ما در مواجهه با دشمن بود.

استاد حوزه علمیه ورامین، با اشاره به مقام والای شهید سلیمانی، بیان داشت: سردار سلیمانی برای رهبر انقلاب مانند مالک اشتر برای امیرمؤمنان(ع) بود.

وی با بیان این که سردار سلیمانی دارای ایمانی راسخ و ثبات قدم در مسیر و همواره عبد مخلص خداوند بود، گفت: حاج قاسم به مقام خودخواه نبود بلکه خداخواه بود، خودمحور نبود بلکه خدامحور بود و همواره برای خدا کار می کرد.

حجت الاسلام ضیایی ولایت مداری را مهمترین شاخصه سردار سلیمانی برشمرد و گفت: سردار سلیمانی زندگی خود را وقف ولایت کرده بود و ولایت مداری او مانند کسانی نبود که در زبان دم از ولایت فقیه بزنند و در عمل ضد ولایت باشند.

وی ابراز داشت: اگر خواص گمراه شوند، به تبع ممکن است عوام هم گمراه شوند؛ از این رو ضربه ای که جامعه از علمای فاسد می خورد از جای دیگری نخواهد خورد؛ اذا فسدالعالِم، فسدالعالَم.

استاد حوزه، «صداقت» را از دیگر ویژگی های شهید سلیمانی برشمرد و گفت: حاج قاسم با مردم به صدق رفتار می کرد و به صدق سخن می گفت و مانند بسیاری از مسئولان نبود که در ظاهر با مردم از سر رأفت سخن بگویند و در عمل فرزندانشان را در کشور دشمن تربیت کنند.

حجت الاسلام ضیایی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می فرمایند از ۲۲ بهمن امسال خیالم راحت است، یعنی ۲۲ بهمن ۹۸ پرشورترین جشن انقلاب در عمر ۴۰ ساله انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام./۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha