شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کراچی

حوزه/ مراسم بزرگداشت چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و چهلمین روز شهادت سردار پر افتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در کراچی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مراسم بزرگداشت چهل‌ویکمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و چهلمین روز شهادت سردار پر افتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در کراچی برگزار شد.

این مراسم با حضور محمدی، سرکنسول و بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، سلیمانی، سرپرست دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در پاکستان، حجت‌الاسلام رییسی، مسئول حوزه علمیه امام خمینی(ره) در کراچی، شکیل الرحمن فاروقی، استاد بخش ژنتیک دانشگاه کراچی، محمد نذیرلغاری، مدیرعامل شبکه تلویزیون بول Bol، مسئولان و کارکنان دفاتر جمهوری اسلامی ایران در کراچی، جمع کثیری از فرهیختگان، ادبا، مسئولان و فعالان نهادهای دینی فرهنگی، اساتید و دانش‌پژوهان دانشگاه‌ها، اصحاب رسانه‌های پاکستان و تعداد زیادی از ایرانیان مقیم به همراه خانواده‌هایشان در محل نمایندگی فرهنگی کشورمان در کراچی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان کراچی تلاوت شد، سپس کلیپی از خاطرات ماندگار انقلاب اسلامی پخش شد.

شکیل الرحمن فاروقی هم در این مراسم، اظهار کرد: اتفاق بسیار جالبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پاکستان مشاهده شد؛ روزهای اوایل پیروزی انقلاب اسلامی هر زمانی که مردم پاکستان به ناهنجاری‌ها و مشکلات دیگر اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور به وجود آمده به خاطر تصمیمات و عملکرد ضعیف دولت مواجهه می‌شدند، می‌گفتند کاش انقلابی مثل انقلاب اسلامی ایران در پاکستان رُخ می‌داد و رهبری مثل امام خمینی(ره) در پاکستان وجود داشت.

وی ادامه داد: این واقعیت در اصل نشانگر بزرگی انقلاب اسلامی و تجلیل از رهبری مدبرانه امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سطح مردمی پاکستان بود.

سخنران بعدی محمد نذیرلغاری، مدیرعامل شبکه تلویزیون بول Bol بود. وی با اشاره به دست آوردهای بزرگ ایران اسلامی و تجلیل از تلاش‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از اسلام، رفتارهای ضدانسانی و اخلاقی قدرت‌های طاغوتی غرب به خصوص آمریکا نسبت به دین مقدس اسلام و مسلمانان را مورد انتقاد شدید قرار داد.

وی تأکید کرد: امام راحل از متحرکترین و متبحرترین رهبران جهان بود که توانستند با بصیرت و تدبر بی نظیر خود مردم ایران را به سوی کامرانی و پیروزی حرکت دهند. وی شخصیتی نمونه در ساده زیستی بود که در خانه بسیار کوچکی زندگی می‌کرد.

باور و ایمان به سنت‌های الهی؛ رمز پیروزی انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام رئیسی، مسئول حوزه علمیه امام خمینی(ره) در کراچی هم در سخنانی، گفت: رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی در تسلیم به امر خداوند و پیروی از سنت الهی است. پیروی و اطاعت از امر خداوند متعال یعنی تسلیم کامل در برابر خدا و انکار از غیر خدا؛ چه نفس اماره باطن و چه طاغوت و استکبارخارجی باشد.

محمدی، سرکنسول کشورمان در کراچی اظهار کرد: انقلاب اسلامی از مهمترین اتفاقات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در قرن بیستم بود که بدست معجزه گر حضرت امام خمینی(ره) و همراهی ملت بزرگ ایران با مشخصات خاص خود در قرن بیستم به وقوع پیوست.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی، احیای کرامت انسانی و نقش مردم در حاکمیت در تعییین سرنوشت خود است که قبل از ظهور انقلاب اسلامی در تعیین سرنوشت خود، هیچ نقشی نداشنتد.

اجرای سرود «انقلاب اسلامی» توسط دانش‌آموزان مجتمع آموزشی جمهوری اسلامی ایران در کراچی، نمایش کلیپی از زندگینامه مجاهدانه شهید قاسم سلیمانی و برپایی سه نمایشگاه فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha