پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: از بهترین برکاتی که در سایه انقلاب اسلامی شامل ملت ایران شده برکات علمی و معنوی انقلاب بوده و موجودیت حوزه های علمیه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی، نیا امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین اظهار کرد: چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و در طول این مدت نظام اسلامی مراحل دشوار و موانع بسیاری را پشت سر گذاشته و نهال انقلاب اسلامی مستحکم تر شده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: ارتقای رتبه علمی و پیشرفت در عرصه های مختلف گواهی برای تأثیرگذاری انقلاب اسلامی بر شکوفایی استعدادهای جوانان کشور بوده و انقلاب اسلامی زمینه شکوفایی و به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه جوانان را به خوبی فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان پیشرفت، سربلندی و شکوفایی ایران اسلامی را نمی خواهند و تلاش دارند دانش و فناوری تنها منحصر به خودشان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: پیشرفت ها، موفقیت ها و افتخارآفرینی های گوناگون در زمینه های مختلف در شرایطی رقم خورده که ایران اسلامی سالهاست با تحریم های ظالمانه مستکبران روبرو است و این امر اهمیت کسب این توفیقات را چند برابر می کند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه طلاب علوم دینی آشنایی کامل با پیشینه علمی، تاریخی و فرهنگی کشور است، طلاب باید پیشینه تاریخی انقلاب را با رویکردی تحلیلی مورد بررسی قرار دهند تا بهتر بتوانند اهمیت این نظام برآمده از خون شهدا را به نسل جوان و آحاد مردم انتقال دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: رژیم شاهنشاهی در قبل از انقلاب وابسته به دشمنان بود و  پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) استقلال، آزادی و خوداتکایی را به کشور بازگرداند و زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با تبیین شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور در دوره رژیم شاهنشاهی، تصریح کرد: متأسفانه در دوره حکومت رژیم فاسد شاهنشاهی مظاهر فساد، قمار و فحشا در جامعه گسترش پیدا کرد ولی امروز خوشبختانه آثار تفکر دینی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان نفوذ پیدا کرده است.

وی بیان کرد: برای اینکه عظمت و ارزش انقلاب اسلامی و تحولی که در جهان ایجاد کرد را به خوبی بشناسیم باید تاریخ دوران قبل از انقلاب اسلامی را به یاد بیاوریم، سردمداران رژیم پهلوی قراردادهای ننگینی مثل کاپیتولاسیون را تصویب کرده بودند که براساس آن ملت ایران را حقیر، ذلیل و خوار کردند تا جایی که حرمت یک سگ آمریکایی از یک افسر ایرانی بالاتر بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: باید خدمات انقلاب را در جامعه بیان کرده و قدردان امام و شهدا باشیم چرا که ایران  را از شر استعمار و استبداد نجات دادند و استقلال و آزادی را به ما هدیه کردند.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: حضور طلاب در فضای مجازی و ارائه محتوای فرهنگی و مذهبی اثرگذار است و طلاب و روحانیون باید تلاش خود را بیشتر کرده و از ظرفیت های فضای مجازی در جهت نشر دین بهره برداری حداکثری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha