پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) كلاردشت؛ دهه فجر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها) کلاردشت گفت: زنان مسلمان در انقلاب اسلامی شخصیت و هویت خود را به دست آورده و به مقام و منزلت والای خویش رسیدند.

خانم بحر کاظمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: نقش رهبری و مرجعیت امام خمینی(ره) از ویژگی های مهم انقلاب و نشان دهنده نقش دین، علماء  و رهبری ولی فقیه در هدایت نظام اسلامی است در حالی که انقلاب های دیگر به نوعی در مقابل دین و مذهب و ارباب کلیسا بودند.

وی با بیان این که این انقلاب با رهبری و هدایت عالمان دینی آغاز شد، تصریح کرد: یکی از ویژگی های بارز انقلاب اسلامی ایران آن است که در راس آن، رهبری شخص امام خمینی(ره)   با بالاترین جایگاه دینی یعنی مرجعیت قرار داشت، البته علماء دینی در جنبش های اجتماعی و سیاسی معاصر همیشه نقش آفرین بوده اند، اما این که یک  مرجع دین به صورت یک رهبر سیاسی و اجتماعی جلودار باشد کمتر دیده شده است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) کلاردشت اعلام کرد: نقش ویژه و برجسته امام خمینی(ره) در ایجاد انقلاب اسلامی یکی از عوامل مهم در روند پیروزی جمهوری اسلامی ایران بوده که به واسطه نفوذ کلام و نیز مقام روحانی و معنوی ایشان تأثیر فوق العاده ای برعکس العملهای مردم داشت.

وی اضافه کرد: امام(ره) علاوه بر این که یک مرجع تقلید، یک مقتدای سیاسی و فرمانده انقلاب بود که همه نیروهای مبارز و انقلابی حتی آنهایی که به مقام مذهبی امام بی توجه بودند، از ایشان تبعیت می کردند.

شناساندن مکتب تشیع به جهانیان

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب و محوریت یافتن ایران به عنوان قطب اقتدار سیاسی شیعه، شیعیان از حمایت معنوی ایران بهره مند شده و توانستند شجاعانه مراسم مذهبی خود را انجام دهند و به تعبیر مرحوم آیة الله فاضل لنکرانی، بزرگترین دستاورد حرکت امام خمینی (ره) شناساندن مکتب تشیع به جهانیان بود.

بحر کاظمی ادامه داد: رویش های علمی و نشستن بر کرسی های نخست جهانی در المپیاد های علمی توسط جوانان، دستیابی به فناوری هسته ای سلول های بنیادی و ثبت بسیاری از اختراعات و ابتکارات به نام جوانان این سرزمین، در کنار پرتاب ماهواره و اختراعات نوین در صنایع نظامی و هوافضا برای کشوری که در آغاز جنگ تحمیلی توان تولید حتی سیم خاردار را هم نداشت، یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.
 

 حوزه های علمیه نقش مهمی در بقا و تداوم انقلاب دارند

وی اعلام کرد: هنر انقلاب اسلامی این بود که زنان جامعه ما را متحول ساخت و در مسیر اسلام و ارزشهای الهی هدایت کرد، زنان مسلمان در انقلاب اسلامی شخصیت و هویت خویش را یافته و به مقام و منزلت والای خویش پی بردند و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی پیدا کردند. این تحول فکری و روحی بزرگی که نصیب زنان شد، موهبت الهی بود که امام خمینی(ره) بارها از آن به بزرگی یاد کرده و آن را افتخار بزرگ ملت ایران دانستند.

بحرکاظمی افزود: یکی دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی تاسیس و فعالیت های گسترده و موثر حوزه های علمیه خواهران در کشور است که برکات بسیاری را به همراه داشته است. انقلاب، بر بافت روحانیت تاثیر چشمگیری داشته و قالب سنتی آن را متحول ساخت و با دنیای جدید آشنایی کرد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کلاردشت خاطر نشان کرد: حوزه باید باور کند که در تداوم انقلاب، نقشی مضاعف داشته و بقای انقلاب، به تعهد و پشتکاری در راه حدوث و تکوین آن، نیازمند است و کناره‌گیری حوزه از انقلاب، منجر به انحراف آن می‌شود و این وظیفه طلاب ومبلغان است که برای شبهات انقلاب پاسخ آماده کرده و در سطح جامعه انتشار دهند، و دستاردهای انقلاب در این ۴۱ سال را  برای بانوان را بازگو کنند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha