جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 885513
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
مراسم رونمایی

حوزه/ کتاب «شب چهلم» در انتشارات کتاب جمکران با حضور تنی چند از اهالی قلم و علاقه مندان به کتاب رونمایی و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  کتاب «شب چهلم» در انتشارات کتاب جمکران با حضور تنی چند از اهالی قلم و علاقه مندان به کتاب رونمایی و بررسی شد.

بر اساس این گزارش: در این نشست که با حضور فاطمه دولتی نویسنده و «حامد حجتی» بر پا شده بود ازکتاب شب چهلم (روایت‌هایی از ملاقات‌های نورانی) رونمایی شد.

فاطمه دولتی از تجربه نگارش کتابش گفت: روایاتی که در کتابش آن‌ها را بازنویسی و بازآفرینی کرده همگی از کتاب عبقری‌الحسان از منابع دست اول مهدوی است که در انتشارات کتاب جمکران هم ترجمه و منتشر شده است.

وی افزود: ۲۹ روایت را دستچین کردم و سه ماه مشغول مطالعه و بررسی تشرفاتی بودم که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

حامد حجتی نویسنده و شاعر آئینی که به‌عنوان کارشناس در این برنامه حضور داشت از ضرورت بازآفرینی آثار تراثی شیعی سخن گفت و این ضرورت را به «نهضت بازآفرینی» تعبیر کرد و افزود: لازم است که هر نویسنده و مؤلفی در کنار فعالیت‌هایش به طور جدی به موضوع بازآفرینی آثار متأخر بپردازد و سعی کند کتاب‌های قدیمی‌تر را با زبانی بهتر به مخاطبان بشناساند.

وی اثر شب چهلم را اثری موفق و نقطه قوت کار را تسلط نویسنده بر ادبیات داستانی دانست.

حجتی در ادامه نظراتش درباره شب چهلم، مهم‌ترین نقص کتاب را نداشتن مقدمه دانست و از ناشر خواست تا جای خالی مقدمه را در این کتاب پر کنند تا ابهامی برای خوانندگان پیش نیاید و این کتاب برای خوانندگان و علاقمندان راهگشاتر باشد.

در انتهای برنامه فاطمه دولتی یکی از روایت‌هایی کتاب را برای حاضران خواندند و پوستر کتاب از سوی ایشان امضا شد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha