جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش قرآن و مقاومت به مناسبت چهل و یکمین سالروز همایش قرآن و مقاومت

حوزه/ براساس آیات قرآن اگر جامعه ای گرفتار حب و دلبستگی به دنیا و حرام خوری شود، زمینه از بین رفتن آنها مهیا می شود و دشمنان بر آنها مسلط می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی صبوحی عصر امروز در «همایش قرآن و مقاومت» که از سوی مؤسسه تدبر در کلام وحی در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان این که هدف از این همایش سنجش قرآن و مقاومت است و از سویی مقاومت به معنای ایستادگی است گفت: براساس مبانی دینی هدف از مقاومت ایستادگی در برابر دشمن و حفظ اسلام و دین است.

رئیس مؤسسه تدبر در کلام وحی با بیان این که هدف از مقاومت حفظ اسلام است، افزود:  قرآن در این موارد به قوم ثمود و عاد مثال می زند که آن جامعه آن روز گرفتار مشکلاتی چون عدم یتیم نوازی، بی توجهی به مسکین و عدم رعایت حقوق و تضییع حقوق دیگران شده بود و همین مسئله باعث نابودی آنها و عدم مقاومت در برابر ظلم شده است.

حجت الاسلام صبوحی گفت:اگر مردم جامعه گرفتار این عوامل بیان شده، یعنی عدم یتیم نوازی، بی توجهی به مسکین و عدم رعایت حقوق و تضییع حقوق دیگران شود، آن جامعه حتی اگر ایران اسلامی باشد، نابود می شود. این سنت الهی است.

رئیس مؤسسه تدبر در کلام وحی افزود: بنابراین یکی از شاخصه های مقاومت، عدم دلبستگی به دنیا و مقامات دنیا است. اگر جامعه ای دل بسته به دنیا شود، نمی تواند در برابر دشمن مقاومت می کند و از بین خواهد رفت.

وی بیان داشت: امروز همه اهداف دشمن از بین دین و اسلام و نور خدا است. اما خدا اراده کرده که نورش هرگز خاموش نشود و دراین راه فرمود« جهاد با دشمنان بالاترین مسئله ای است که باعث می شود دشمن به اهداف شان نرسند».

حجت الاسلام صبوحی گفت: ایستادگی در برابر دشمن خارجی زمانی است که از انسان دل بسته به دنیا نباشد.

رئیس مؤسسه تدبر در کلام وحی گفت: مقاومت قبل از این که در مقابل دشمن باشد، باید دانسته شود که درمقابل اراده الله است، منظور این است اگر جامعه ای گرفتار حب و دلبستگی به دنیا و حرام خوری شود، زمینه از بین رفتن آنها مهیا می شود و دشمنان بر آنها مسلط می شوند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha