شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انقلاب اسلامی ایران

حوزه/ پیشرفت در عرصه‌های پزشکی، بهداشتی، بیمه و خدمات اجتماعی، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، هسته‌ای امکانات رفاهی و آسایش، وضعیت امروز کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و بی‌انصافی است کسی چشم خود را بر این همه پیشرفت ببندد.

وحیده محمدلو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که دستاوردهای انقلاب اسلامی در مقایسه با قبل از انقلاب بی‌شمار است، اظهار داشت: براساس آمارهای نهادهای رسمی کشور و براساس تجربه‌های افرادی که دوران پهلوی را دیده‌اند، مشاهده‌ می‌شود که انقلاب واقعا دستاوردهای بیشماری در زمینه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشته و رشد چند ده برابری در عرصه‌های علمی نمونه بارز آن است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تاکید کرد: پیشرفت در عرصه‌های پزشکی، بهداشتی، بیمه و خدمات اجتماعی، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، هسته‌ای امکانات رفاهی و آسایش، وضعیت امروز کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و بی‌انصافی است کسی چشم خود را بر این همه پیشرفت ببندد.

وی با بیان این‌که برخی‌ها بهانه می‌آورند که زمان شاه ارزانی بود، در حالی که مردم هیچ قدرتی برای خرید نداشتند و فقط عده‌ای معدود در رفاه بودند، ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی بانوان در عرصه‌های ورزشی با حجاب حضور پیدا کرده و موفق به کسب مدال‌های رنگارنگ جهانی می‌شوند، در حالی که قبل از انقلاب زنان جایگاهی نداشتند.

محمدلو اضافه کرد: با وجود انواع وسیله‌های اغواگری اعم از ماهواره و شبکه‌های اجتماعی که شبانه روز جوانان را مورد حمله و تهاجم قرار می‌دهند، پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های معنوی‌ هم بسیار زیاد بود و این را آمار بالای شرکت جوانان در اعتکاف، پیاده روی اربعین و.. نشان می‌دهد.

استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی اضافه کرد: کشوری که روزی بیگانگان برای آن تعیین تکلیف می کردند، امروز به جایی رسیده که می‌تواند قواعد بین‌المللی را تغییر دهد.

وی در ادامه پیشرفت نظامی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و بیان داشت: قدرت نظامی ایران لرزه به جان دشمنان انداخته و دشمن حتی با توسل به نفوذی‌های خود هم نمی‌تواند با آن مقابله کند.

محمدلو تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی در انتخاب مدیران و مسئولین کشور بسیار متفاوت از قبل انقلاب است. در زمان حکومت شاهنشاهی یک انتخابات مجلس بود که آن را هم حکومت مشخص می‌کرد، اما امروز مسئولان کشور از صدر تا ذیل با انتخاب مردم صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند که اگر حکومت شاهنشاهی باقی می‌ماند، همین پیشرفت‌ها هم حاصل می‌شد، باید در جواب آن‌ها گفت که رژیم پهلوی اصلا دغدغه پیشرفت ایران را نداشت و نهایت کارش فقط واردات کالا بود و روحیه «ما نمی‌توانیم» را در بین مردم ترویج می‌داد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی افزود: در رأس انقلاب اسلامی رهبر ساده زیستی قرار دارد که مهم‌ترین دغدغه اش پیشرفت کشور است و این بزرگترین نعمت الهی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha